بورس

در گروه خودرویی طی 34 هزار و 699 نوبت معاملاتی، 343 میلیون و 151 هزار سهم به ارزش 90 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تاپایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 37 هزار و 440 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمادهای گروه خودرویی دردادوستدهای روز چهارشنبه هفته گذشته یک‌دست مثبت شدند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت صنعت، گروه بهمن، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت‌ترمز ایران، مهندسی نصیرماشین، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور و سازه‌پویش سبزپوش شدند. همچنین در گروه خودرویی طی 34 هزار و 699 نوبت معاملاتی، 343 میلیون و 151 هزار سهم به ارزش 90 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تاپایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 37 هزار و 440 میلیارد تومان شد.

   استراحت عمیق در برخی گروه‌ها! 
با توجه به‌روندی که خودرویی‌ها درچند وقت اخیر از خود برجای گذاشته‌اند، باید دید آیا آن‌ها درادامه دادوستدهای بازار سهام، می‌توانند عملکرد شش‌ماه نخست سال خود را تکرار کنند و با صعودی چشمگیر همراه شوند. بنا بر این گزارش، در پایان معاملات هفته منتهی به ۸ آبان‌ماه ۹۸، شاخص کل بورس تهران با ۳۸۵۳ واحد افزایش نسبت به هفته ماقبل خود، به‌رقم ۳۳۹ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. برخی کارشناسان معتقدند بازار سهام بعد از رشد قابل توجهی که از ابتدای سال ۹۷ تا نیمه نخست سال ۹۸ داشته است، در دو سه هفته گذشته روند استراحتی را در پیش گرفته است و این روند در تمام گروه‌های بازار مشاهده می‌شود و مختص یک گروه خاص نیست. 
البته این روند استراحت و اصلاح دربرخی از گروه‌ها عمیق‌تر بوده ولی در گروه‌هایی با رشد کمتر و با تخفیف رخ داده است.

   انتقال برخی سرمایه‌ها به صندوق‌های با درآمد ثابت
پس از رشد شاخص و ذخیره سود، اکنون برخی سرمایه‌گذاران تصمیم به انتقال سرمایه خود از بازار خرید و فروش مستقیم سهم به صندوق‌های با درآمد ثابت گرفته‌اند. این درحالی‌است که انتقال این نقدینگی به صندوق‌ها نیز تغییری در روند بازار ایجاد نمی‌کند، چراکه این پول همواره در بازار گردش می‌کند و به‌محض جذاب‌شدن قیمت‌ها به‌سمت خرید سهام بازمی‌گردد. همچنین درحال‌حاضر بازار در وضعیت اصلاح قیمتی است و پیش‌بینی می‌شود این روند ظرف یک ماه آینده نیز ادامه یابد. این درحالی‌است که برخی تحلیلگران درمورد شکل‌گیری حباب در بازار و احتمال ریزش شاخص مانند سال ۹۲ صحبت می‌کردند که در این رابطه می‌توان گفت وضعیت بازار به‌هیچ‌وجه مشابه سال ۹۲ نیست. بلکه درروند اصلی بازار استراحتی رخ داده و شاخص از وضعیت صعودی که در آن قرار داشت، دور نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =