ب‌ام‌و 750i

ب‌ام‌و 750i دارای پیشرانه 8سیلندر با حجم 4.4 لیتری است که به کمک توربوشارژرهای دوگانه (تویین‌توربو) و تکنولوژی‌های تزریق مستقیم سوخت و متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها می‌تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 450 و 650نیوتون‌متر تولید کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،رقابت‌ میان خودروسازان جهانی یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی است که می‌توان در صنعت خودرو  مشاهده کرد و می‌توان گفت رقابت دیرینه میان دو خودروساز مطرح و سطح‌یک جهانی یعنی کمپانی مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و آلمان از شاخص‌ترین آنها به‌شمار می‌رود. 
در این بین رقابت میان سدان‌های بزرگ و لوکس این دو خودروساز یعنی مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری7 از جذاب‌ترین‌هاست.
جالب ‌آن‌که هر دو خودرو تا اواخر سال 2014 توانستند به بازار ایران راه پیدا کنند و سهم بسزایی از بازار خودروهای لوکس را به‌خود اختصاص دهند. از سوی دیگر آخرین نسل ب‌ام‌و سری7 به دلیل بهره‌مندی از پیشرانه‌ چهار سیلندر دو لیتری توانست از رقیب دیرینه خود در بازار ایران پیشی بگیرد.
اما نکته‌ای که درخصوص آخرین نسل از این سدان مجلل وجود دارد، کاهش جذابیت‌های بصری و ابهت ظاهری آن نسبت‌به نسل قبلی است و  این موضوع را بسیاری از علاقه‌مندان این برند باواریایی تایید می‌کنند. ب‌ام‌و سری 7 نخستین‌بار در سال 1977 به بازار جهانی راه پیدا کرد و تاکنون 6 نسل از آن روی خط تولید این خودروساز آلمانی رفته است. 
خودرویی که قصد داریم به‌صورت اجمالی به آن بپردازیم، نسل پنجم از سری 7 است که از سال 2008 تا سال 2012 تولید و عرضه شده، این خودرو که با پلاک گذرموقت در پایتخت تردد می‌کند، از نوع 750i و دارای بالاترین سطح امکانات رفاهی است.
    چهره  با ابهت و جذاب
همان‌طور که گفته شد این نسل از ب‌ام‌و سری7 از جذاب‌ترین تولیدات این خودروساز است که با ظاهری لوکس و جذاب، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در نمای جلو چراغ‌های کلاسیک که در طرفین جلوپنجره کلیوی‌شکل جای گرفته‌اند، تاثیر بسزایی در با ابهت‌تر نشان دادن ظاهر این سدان مجلل دارند. همچنین ابعاد بزرگ بدنه در نمای جانبی به‌وضوح دیده می‌شود که از بارزترین آن می‌توان به فاصله محوری زیاد اشاره کرد. در نمای عقب اصالت طراحی به‌خوبی مشاهده و در چراغ‌ها به‌خوبی دیده می‌شود. همچنین وجود ادوات کرومی روی بدنه این سدان نشان از لوکس و مجلل بودن دارد.

   کابینی بزرگ و مجلل
با ورود به کابین این خودرو با طراحی کاملا آشنا روبه‌رو می‌شویم که پیش از این در سایر مدل‌ها نظیر سری 5 مشاهده شده است. اما تنها تفاوتی که با سایر مدل‌ها دارد، ابعاد کلی کابین و جادار آن است. همچنین کیفیت متریال مصرفی در این خودرو از نوع مرغوب بوده که سبب می‌شود نظر قشر مرفه را به خود جلب کند.
از امکانات رفاهی آن می‌توان به 12 کیسه هوای ایمنی شامل جلو، جانبی، پرده‌ای محافظ سر، پرده‌ای‌جلو و عقب، سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای، سیستم تشخیص و حرکت بین خطوط، سیستم کمکی نقطه‌کور، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به میزان 2درجه، صندلی‌های برقی دارای ماساژور، ریموت‌کنترل صوتی و تلفن‌همراه روی غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم تهویه هوای چهارگانه سفارشی، کانال‌های تهویه هوا روی کنسول میانی و سرنشینان عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، فیلتر هوا داخل اتاق، سیستم صوتی حرفه‌ای با 12عدد بلندگو، نمایشگر چندمنظوره 11اینچی، سانروف با قابلیت تنظیم در 4حالت، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف و ... اشاره کرد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
ب‌ام‌و 750i دارای پیشرانه 8سیلندر با حجم 4.4 لیتری است که به کمک توربوشارژرهای دوگانه (تویین‌توربو) و تکنولوژی‌های تزریق مستقیم سوخت و متغیر باز و بسته شدن سوپاپ‌ها می‌تواند حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب 450 و 650نیوتون‌متر تولید کند. 
وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های عقب برعهده جعبه‌دنده 8سرعته ساخت ZF است. 
همچنین ب‌ام‌و 750i با بهره‌گیری از این پیشرانه و جعبه‌دنده می‌تواند در 4.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. 
حداکثر سرعت این سدان لوکس نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =