تایرهای OTR

358هزار حلقه تایر خودروهای سنگین رسوب‌شده در گمرک با موافقت وزارت صمت و با  دستور قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی پس از تخصیص ارز موردنیاز  توسط بانک‌مرکزی از گمرک های کشور ترخیص می‌شوند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،358هزار حلقه تایر خودروهای سنگین رسوب‌شده در گمرک با موافقت وزارت صمت و با  دستور قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی پس از تخصیص ارز موردنیاز  توسط بانک‌مرکزی از گمرک های کشور ترخیص می‌شوند. 
به گزارش روزنامه «‌دنیای‌خودرو» ‌سرانجام پس از ماه‌ها بلاتکلیفی پرونده واردات تایرهای سنگین رسوب‌شده در گمرک که گفته می‌شد روند ترخیص آنها به‌دلیل احتمال بیش‌اظهاری  قیمت‌ها توسط واردکنندگان به تعویق افتاده بود، برای دریافت ارز  به بانک‌مرکزی رفت. حالا هم تعداد تایرهای مانده در گمرک مشخص شده و هم میزان  ارزی که قرار است صرف واردات این کالاها به کشور شود.  یازدهم آبان‌ماه حسین مدرس‌خیابانی، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نامه‌ای به معاون ارزی بانک‌مرکزی درخواست تخصیص بیش‌از 49میلیون‌یورو ارز در قالب یوآن چین و روپیه هند را صادر کرد تا پرونده تایرهای رسوب‌کرده در گمرک نیز بسته شود. این نامه که با موضوع اولویت تخصیص ارز موردنیاز محموله‌های لاستیک سنگین رسوبی در بنادر با ارز درخواستی یوآن و روپیه تنظیم شده است،‌ واردات 52فقره محموله لاستیک سنگین به تعداد 358هزار و 263حلقه به ارزش 49میلیون و323هزار و 280یورو را درراستای اجرای سیاست‌های ابلاغی ستاد تنظیم بازار درخصوص تامین به‌موقع لاستیک سنگین و به‌جهت حساسیت شدید این کالا از بعد اقتصادی و اجتماعی و تاثیرگذاری آن در جابه‌جایی و قیمت تمام‌شده کالاهای اساسی دانسته و تاکید کرده ضروری است نسبت‌به تامین این محصول استراتژیک اهتـــمام ویژه‌ای صورت بگیرد. اگرچه قائم‌مقام وزیر صمت تاکید کرده است کلیه واردکنندگان متعهد به عرضه کالا در شبکه‌های تعریف‌شده از سوی وزارت صمت شده‌اند اما این نکته را روشن نکرده است آیا با وجود بیش‌اظهاری‌هایی که توسط برخی واردکنندگان تایرهای سنگین به کشور صورت گرفته بود، ‌این وزارتخانه برای صیانت از منابع ارزی کشور،‌کار کارشناسی دقیقی توسط کارشناسان خود و با استفاده از ظرفیت‌های انجمن تخصصی واردکنندگان لاستیک برای تعیین قیمت‌های واقعی تایرها انجام داده است تا منابع ارزی کشور با بیش‌اظهاری‌های احتمالی برخی تجار در محل نادرست خرج نشوند. با این‌حال باید منتظر ماند تا مشخص شود داستان واردات تایرهای سنگین با ارز دولتی به‌رغم تاکید مقام‌معظم رهبری برای دوری جستن از واردات افسارگسیخته به کجا ختم می‌شود. داستانی که اگر ادامه یابد باید شاهد از حرکت ایستادن چرخ کارخانه‌های تایرسازی داخلی باشیم که این روزها به‌دلیل هجوم گسترده تایرهای وارداتی به کشور دیگر توان حرکت ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =