کد خبر: 226648
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
جوینت‌ ونچر دانگ‌ فنگ-رنو

جوینت‌ونچر چینی-فرانسوی قصد دارد به‌منظور رهایی از شرایط افت فروش طی سه‌سال آینده، شش‌محصول جدید را به‌بازار چین عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، بر طبق این برنامه، جوینت‌ ونچر دانگ‌ فنگ-رنو هرسال دومدل جدید معرفی خواهد کرد؛ یکی به‌طور کامل درچین تولید خواهد شد و دیگری وارداتی خواهد بود.

طی یک دوره اطلاع‌رسانی که این شرکت مشترک انجام داده، از هفته گذشته تولید رنو کپچر درخاک چین آغاز شده و قرار است با قیمت پایه ۹۹ هزار و ۸۰۰ یوآن (۱۴ هزار و ۱۳۶ دلار) عرضه شود.

این کراس‌اوور فوق‌جمع‌وجور، پنجمین‌محصول مشترک دانگ‌ فنگ و رنو است که درچین تولید خواهد شد. از بین دیگرمحصولات می‌توان به ون اسپیس اشاره کرد که قرار است به‌صورت واراداتی به‌دست مصرف‌کننده چینی برسد و چهار محصول دیگر که درشرایط تولید نسخه چینی‌ است. منظورمان کراس‌اوورهای جمع‌وجور کلئوس و کاجار و خودرو هاچ‌بک کراس K-ZE است.

البته این خودرو آخر قرار است به‌نام e-Nault درچین عرضه شود. دلیل اصلی این تغییر نام هم اولویت عرضه نسخه برقی این خودرو درکنار نسخه بنزینی آن است. 

پس از این مدل‌ها، طی سه‌سال آینده قرار است خودروهای هیبرید رنو درچین عرضه شود و از سال ۲۰۲۵ محصولات این جوینت‌ونچر به‌صورت تمام‌برقی عرضه خواهد شد.

آغاز همکاری دانگ‌فنگ-رنو از سال ۲۰۱۳ رقم خورد و این جوینت‌ونچر تولید درشهر وهان چین را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرد. البته تولید در این کارخانه چندان مثبت نبوده و همزمان  با رکورد اقتصادی از سال ۲۰۱۸، دو شریک نتوانسته‌اند جایگاه خوبی را دربازار پیدا کنند.

درماه سپتامبر تعداد تحویل خودرو با افت ۷۶ درصدی نسبت به‌سال ۲۰۱۸، به‌تعداد ۶۰۶ دستگاه رسید؛ همچنین حجم سالانه نیز تا به‌این تاریخ، ۱۱ هزار و ۹۱۷ دستگاه بوده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته، افت ۷۳ درصدی داشته است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =