کد خبر: 226670
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
ایران‎ خودرو

شرکت ایران خودرو با رونمایی از راهبردی شش‌گانه، عزم خود را برای برداشتن گام نهایی در اجرای طرح اصلاح ساختار مالی جزم کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، به تازگی فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو دستور پیگیری طرح تجدید ارزیابی‌ها دارایی و اصلاح ساختار مالی را صادر کرده است.

اصلاح ساختار مالی ایران خودرو برمبنای مصوبات مجلس شورای اسلامی، عزم دولت و وزارت صمت و همچنین حمایت سهامداران و سرمایه گذاران صورت می‌گیرد.

برمبنای این گزارش، باتوجه به این که 50 سال از تاسیس ایران خودرو می‌گذرد این اقدام به ضروتی اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است .

این در حالی است که این شرکت در مقطع زمانی فعلی استفاده از مکانیزم تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای انجام افزایش سرمایه را به گروه خاصی از دارایی‌ها محدود کرده است .

ایران خودرو از قدیمی‌ترین شرکت‌های شفاف و فعال در بورس تهران به‌شمار می رود که همواره اطلاعات مالی خودرا از طریق سامانه کدال منتشر می‌کند.

این در حالی است در روز های اخیر برخی افراد ناآشنا با مکانیزم‌های مالی، بدون توجه به واقعیت‌های موجود تلاش کرده‌اند طرح اصلاح ساختار مالی ایران خودرو را به صورت وارونه جلوه دهند.

در این گزارش آمده است، افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تامین سرمایه در گردش،  افزایش تیراژ تولید، فروش اموال مازاد و همچنین عرضه محصولات جدید از ارکان اصلی  برنامه اصلاح ساختار ایران خودرو به شمار می آید.

هریک از این برنامه‌ها در قالب کارگروهای تخصصی در حال پیگیری است و ایران خودرو امیدوار است با به نتیجه رسیدن این اقدامات شرایط را به وضع متعارف بازگردد و نتایج راهبردهای یادشده در ماه‌های آینده نمایان شود.

گفتنی است افزایش سرمایه ایران خودرو و سایر شرکت‌های در فضای کسب و کار بورس برپایه دستورالعمل بورس و قانون تجارت صورت می‌گیرد و همه شرکت‌ها از این فرصت برای اصلاح ساختار مالی و شفافیت بیش‌تر استفاده می کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    0 0
    گاری سازی انحصاری هیچ وقت پیشرفت نمی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =