تویوتا راوفور 2019

حضور یک دستگاه تویوتا راوفور 2019 با پلاک دیپلمات در شهر تهران بوده که توسط یکی از سفارتخانه‌های موجود در کشور وارد شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، تویوتا یکی از برندهای محبوب در بازار جهانی است که به‌دلیل استهلاک کم و طول عمر بالا همواره مورد توجه قرار گرفته است. در ایران نیز سابقه حضور این برند به سال‌ها قبل باز می‌گردد، از همین‌رو مصرف‌کنندگان ایرانی به‌خوبی با تولیدات این برند به‌خصوص محصولات اقتصادی آشنایی دارند. 
ازسوی‌دیگر سابقه درخشان این برند در زمینه تولید انواع خودروهای شاسی‌بلند سبب شده است بسیاری از علاقه‌مندان به این دسته از خودروها اقدام به خرید نمونه‌های موجود در کشور کنند. راوفور نیز یکی از همین خودروهاست که در رده کراس‌اوورهای سایزمتوسط قرار می‌گیرد. این محصول که به‌تازگی وارد بیست‌ودومین سال زندگی خود شده، تاکنون 5نسل را به خود دیده است.
نسل چهارم این خودرو توانست به‌صورت رسمی توسط شرکت ایرتویا به بازار ایران راه پیدا کند و با استقبال خوبی از سوی بازار همراه شود. 
این در حالی است که نسل‌های پیشین آن نیز به‌صورت بسیار محدود توسط واردکنندگان متفرقه با تعداد انگشت‌شماری به کشور وارد شده بود. اما آخرین نسل راوفور به‌دلیل آن‌که پس از اعلام ممنوعیت واردات خودرو به بازار جهانی معرفی و عرضه شده است، تاکنون نتوانسته وارد کشور شود. حتی در مناطق آزاد کشور نیز شاهد عرضه آن نبودیم. اما نکته قابل‌توجه حضور یک دستگاه تویوتا راوفور 2019 با پلاک دیپلمات در شهر تهران بوده که توسط یکی از سفارتخانه‌های موجود در کشور وارد شده است.


    ویژگی‌های نسل جدید راوفور
زبان طراحی جدید تویوتا موسوم به TNGA، پس از پریوس و C-HR، در راوفور مدل ۲۰۱۹ نیز اعمال شد که همین امر موجب دگرگونی اساسی و تحولی بنیادی در این کراس‌اوور پرفروش ژاپنی شده است. 
محبوب‌ترین کراس‌اور تویوتا، در بدنه و چراغ‌ها دارای خطوط تیز و فارغ از خمیدگی است تا چهره‌ای تهاجمی و اسپرت داشته باشد. در مقایسه با نسل قبلی که در ایران نیز حضور دارد، طول راوفور جدید کوتاه‌تر شده و عرض بیشتری دارد. 
این خودرو، با رنگ سقف متفاوت از بدنه قابل‌سفارش است و درمجموع، بزرگ‌تر از نمونه‌ قبلی و شبیه یک خودرو آفرود جلب‌توجه می‌کند. فاصله محورهای راوفور جدید، کمی بیشتر شده است که احتمالا تاثیر مثبتی در فرمان‌پذیری و مانورهای تند خواهد داشت.
چهره به‌روزشده و تهاجمی این خودرو به‌دلیل اینکه پیش از این در خیابان‌ها مشاهده نشده است، به‌خوبی از فواصل دور نیز قابل‌تشخیص است.
راوفور جدید از نوع تیپ پایه بوده که از کمترین امکانات رفاهی و تزئینی در بدنه برخوردار است. اما این بدان معنا نیست که در بخش قوای محرکه تفاوتی با سایر تیپ‌ها داشته باشد.

   مشخصات فنی پیشرانه
این کراس‌اوور سایزمتوسط با چند موتور متفاوت ازجمله موتور هیبرید و دیزلی وارد بازارهای جهانی می‌شود. مدل بنزینی این خودرو با یک موتور ۲۵۰۰سی‌سی تنفس طبیعی می‌تواند ۱۷۶اسب‌بخار نیرو تولید کند. اما مدل هیبرید با بهره‌گیری از موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی می‌تواند ۱۹۴اسب‌بخار نیرو تولید کند که نسبت‌به مدل بنزینی از توان بیشتری برخوردار است. 
جعبه‌دنده به‌کاررفته در نسخه هیبرید از نوع اتوماتیک CVT است که با نمونه‌های استفاده‌شده در نسل‌های پیشین یکسان است. اما در مدل بنزینی از یک جعبه‌دنده 8سرعته جدید تویوتا استفاده شده است تا ضعف موتوری مدل بنزینی به نسبت مدل هیبرید پوشیده شود. در مدل هیبرید شاهد یک بااری ۴.۸ کیلووات ساعت هستیم که با استفاده از سیستم‌های توربینی متصل به خودرو شارژ می‌شود. به لطف تمام این اعداد و ارقام راوفور جدید می‌تواند در ۸.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک کراس‌اوور با این ابعاد بسیار قابل‌توجه است. مدل هیبرید حتی از این هم سریع‌تر است و در تنها ۸ ثانیه به این شتاب دست می‌یابد.

   امکانات رفاهی و آپشن‌ها
از مهم‌ترین تفاوت‌های راوفور جدید نسبت‌به گذشته، باید به ارتقا سیستم‌های ایمنی اشاره کرد. 
آپشن‌های با اهمیت، مثل تشخیص عابرپیاده، سیستم جلوگیری از برخورد، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و تنظیم خودکار روشنایی اصلی، احتمالا به‌صورت استاندارد در همه‌ مدل‌های راوفور وجود خواهد داشت. مدل‌های بالاتر، دارای فناوری خودران سط ۲ خواهد بود که خودرو را بین خطوط هدایت می‌کند و به کمک کروزکنترل هوشمند، کاهش و افزایش سرعت را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. راوفور جدید با سیستم تشخیص علائم راهنمایی کنار جاده‌قابل سفارش است و در صورت بی‌توجهی راننده، هشدار خواهد داد.
ریموت هوشمند، در صندوق برقی، دوربین 360درجه، شارژر بی‌سیم تلفن، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، برف پاک‌کن خودکار، سقف پانوراما و سیستم رهیاب ماهواره‌ای از دیگر آپشن‌های این خودرو 
به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
    5 0
    حتما سفارت پاکستانه که عاشق خودرو های ژاپنی هستند
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
    1 0
    مگر واردات ممنوع نیست؟ فقط برای مردم ممنوع است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =