کد خبر: 226736
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
تاکسی

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولت تاکید کرده است امسال نرخی افزایش نیابد اما برنامه‌های دولت برای افزایش نرخ‌ کرایه حمل و نقل عمومی مربوط به سال آینده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر قیمت بنزین در تهران و اینکه راننده‌های تاکسی معتقد‌ند هزینه‌های آنها با افزایش نرخ سوخت حدود 15 درصد افزایش یافته است،  اظهارداشت: از سوی دولت تاکید شده که امسال هیچ نرخی افزایش نیابد لذا در حال حاضر هیچ نرخی از کرایه حمل و نقل عمومی تغییر نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت برای افزایش نرخ کرایه‌ها مربوط به سال آینده است،‌ خاطرنشان کرد: ماهم بر همین اساس برنامه‌ها را رعایت می‌کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه برای سال آینده آیا افزایش نرخ کرایه‌ها بیش از 20 درصد است‌،گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم.

به گزارش فارس،‌ هاشمی همچنین روز گذشته اظهارداشت: افزایش نرخ بنزین ورود خودروهای اقماری و اطراف تهران را به پایتخت کاهش داده و ترافیک صبح کمتر شده البته از ساعت 9 صبح به بعد هم کاهش ترافیک برای همه محسوس است. 

وی با اشاره به مشکلات سیستم اتوبوسرانی نیز با بیان اینکه تعداد ناوگان اتوبوس رانی تهران، طی ده سال گذشته از بیش از 7000 دستگاه است گفت: اما به جای  آنکه مطابق برنامه ناوگان اتوبوسرانی 30 درصد افزایش یابد تعداد اتوبوس‌ها به کمتر از 6000 دستگاه رسیده  که عمر اتوبوس‌ها نیز از پنج سال به 11 سال رسیده است به نحوی که نیمی از ناوگان فعلی اتوبوسرانی تهران در حال حاضر فرسوده است و روزانه بیش از 300 مورد توقف ناشی از خرابی اتوبوس در تهران رخ می‌دهد که موجب افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان می شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    0 0
    شورای شهر تهران و سایر شوراهای دیگر شهرهای کشور وقتی انتخاب می شوند سه روند غلط را ادامه می دهند: یکی به دنبال شهردار می گردند و یا اگر هست دنبال نقطه ضعف برای تعویض او دوم به ابزار دولت و استاندار و نماینده و اصناف جهت کاهش رفاه مردم تبدیل می شوند سوما به جای نظارت بر امور جاری شهر وارد کارهای اجرایی و کمیسیون ها شده یا به شبکه رانت برای فامیل و ....تبدیل می شوند. شوراها باید نظارت قوی و شجاعانه داشته هدفشان رفاه مردم شهر باشد نه توسعه اقتصادی و رانت چند سرمایه دار مثلا حمل و نقل عمومی: من از اعضای شوراهای شهر خواهش می کنم فقط یکروز با مردم سوار اتوبوس و تاکسی و .... غیره شوند و خود را به جای یک خانواده متوسط جامعه که حقوق ماهی سه میلیون تومان دارد بگذارند ایا فرزندان این خانواده می تواند از اتوبوس و مترو و غیره استفاده کند هزینه ها فوق العاده سرسام آور است و مردم توان پرداخت کرایه اتوبوس و تاکسی و مترو را ندارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =