کد خبر: 226759
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که امسال هیچ افزایش قیمتی در نرخ گازوئیل و هر کالای دیگری نخواهیم داشت.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،رضا رحمانی درباره‌ برنامه دولت درباره قیمت گازوئیل اظهار کرد: همان‌طور که رییس‌جمهوری گفتند دولت، دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی هیچ افزایش قیمتی درباره گازوئیل و هر کالای دیگری نخواهند داشت.

وی در مورد این‌که آیا احتمال افزایش نرخ گازوئیل در سال آینده وجود دارد؟ گفت که باید در این باره در زمان خودش بحث کرد. البته ماهیت شرایط گازوئیل با بنزین متفاوت است. خود من حساسیتم نسبت به گازوئیل بیشتر است چون در حمل و نقل و کشاورزی و تولید تاثیرگذار است. مصرف گازوئیل بیشتر از بنزین بوده و به همین دلیل متناسب با آن درباره نرخ گازوئیل با حساسیت بیشتری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد ورود مجلس شورای اسلامی به موضوع بنزین در بودجه سال ۱۳۹۹، گفت: نمایندگان سیاست‌گذاری‌هایی خواهند کرد و از تجربیات آنها در تصمیم‌گیری استفاده خواهد شد.

رحمانی همچنین درباره‌ی روند نظارت بر قیمت کالاها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها با اصلاح قیمت بنزین، اظهار کرد: در وهله اول باید بررسی کرد که چه کسانی باعث ایجاد تاثیرات روانی درباره گرانی‌ها می‌شوند. ما از مردم می‌خواهیم همراهی کرده و تخلفات را به سامانه‌ها اطلاع دهند. در همین رابطه هم ما به وظیفه‌مان عمل کرده و برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم. نمونه اقدامات این است که در هفته جاری تعداد پرونده‌ها دو برابر شد که این به معنای تشدید برخوردها است.

وی افزود: متخلفان و کسانی که کالاها را گران می‌کنند بدانند که در این شرایط خاص به هموطنانشان ظلم می‌کنند. خودمان به خودمان ظلم نکنیم. بر فرض که بازرس متوجه کار یکسری افراد نشود که به خاطر منافع زودگذر خود فرصت پیدا کرده و کالایی را گران می‌کنند، ولی آن فرد باید به خدا جواب بدهد. نظر من این است که باید بر سر در مغازه چنین متخلفی پلاکارد بزنند تا همه بدانند آن آدم خائن است و در شرایط سخت همراهی نکرده است. این مثلا زمان جنگ است که کسی با دشمن همراهی می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و نظارت‌های لازم را خواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =