نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۹

نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس هرساله از اواسط تا اواخر ماه نوامبر درمرکز نمایشگاه‌های این شهر برگزار می‌شود. نمایشگاه لس‌آنجلس مورد تایید سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OIC) است و همچنین توسط انجمن فروشندگان خودروهای جدید لس‌آنجلس حمایت می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،  هرساله این نمایشگاه ده‌روزه درفضایی به‌مساحت ۷۱ هزار مترمربع به‌عرضه جدیدترین محصولات نقلیه موتوری از سراسر جهان می‌پردازد. نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس از برنامه‌ریزی معینی برخوردار است که هرسال تکرار می‌شود. براساس این برنامه،‌ اولین‌رخداد نمایشگاه رخداد خیریه است که شامگاه پنجشنبه و قبل از افتتاحیه رسمی نمایشگاه درروز بعد، خودروهای نمایشگاه درآن به‌‌طور خصوصی به‌نمایش گذاشته می‌شوند. تمام عواید جمع‌آوری‌شده دراین رخداد صرف برنامه‌های آموزش موسیقی به‌جوانان می‌شود.

این نمایش سه‌روزه به‌نام «روزهای مطبوعات و دادوستد» نامگذاری شده است که درآن متخصصان و کارشناسان صنعت‌خودرو کنفرانس‌هایی را درباره آینده صنعت‌خودرو و وسایل‌نقلیه موتوری برگزار می‌کنند. به‌علاوه در این روزها به‌پاک‌ترین خودرو که کمترین آلایندگی را دارد، جایزه‌ای اعطا می‌شود.

در این روزها همچنین کمیته‌ای به‌داوری کانسپت‌های جدید می‌پردازد که توسط استودیوهای طراحی مختلف از سراسر جهان دراین نمایشگاه شرکت کرده‌اند؛ درپایان کانسپت برگزیده توسط داوران و کانسپت مورد علاقه مردم معرفی می‌شوند. اهالی رسانه در این سه‌روز به‌تست جدیدترین فناوری‌های عرضه‌شده می‌پردازند. نمایشگاه خودرو امسال از ۲۰ تا ۲۹ نوامبر (یکم تا ۱۱ آذر) برگزار می‌شود.

هیوندای RM۱۹

اگر فکر می‌کنید خودروسازان کره‌جنوبی  باید به‌فکر معرفی خودروهای آینده‌نگرانه یا هالوکارها باشند، نمایشگاه لس‌آنجلس نخستین‌نشانه برای تایید این موضوع است. RM۱۹ باوجود اینکه به‌طور واضحی ریشه درسری N دارد، اما نشان می‌دهد پروژه تولید محصولی موتوروسط که امکان حضور درمسابقات سطح بالا را هم دارد، درهیوندای شروع شده است. همچنین باتوجه به‌دیفرانسیل‌عقب بودن این خودرو می‌توان کاملا درک کرد که هدف هیوندای از رونمایی این کانسپت جمع‌آوری نظرات مختلف برای تولید چنین محصول متفاوت و دینامیکی است که سرعت و هیجان نخستین‌هدف برای تولید آن خواهد بود. 

هیوندای ویژن T

این کانسپت مسیر کاملا متفاوتی را نسبت به RM۱۹ طی می‌کند. درواقع در ویژن T شاهد آرمانی‌ترین شکل ممکن از نسل بعدی توسان هستیم. کراس‌اوور پلاگین-هیبرید جمع‌وجوری که می‌تواند به‌بهترین شکل به‌روح اسپرت در زبان طراحی جدید هیوندای اشاره کند. این روح به‌غیر از خواص اسپرت می‌تواند به‌خوبی تعادلی بین زندگی پاک و حفاظت از محیط‌زیست ایجاد کند. اینکه هیوندای به‌مشخصات فنی و حتی کابین این خودرو اشاره‌ای نداشته و صرفا روی پلاگین-هیبرید بودن این خودرو متمرکز شده، نشان از برنامه‌های ویژه‌ کره‌ای‌ها در این نوع از پیشرانه‌ها دارد.

کارما SC۲

دلیل حضور کارما درنمایشگاه لس‌آنجلس، صرفا رونمایی از نسخه GTS نبود، بلکه با معرفی SC۲ نشان داد آینده این برند قرار است به‌چه شکلی رقم بخورد. طراحان SC۲ باتوجه به‌فناوری‌های پیش‌روی پیشرانه‌های تمام‌برقی، نکات ویژه‌ای به‌این خودرو بخشیده‌اند که باعث می‌شود به‌غیر از ظاهر، انتظارمان از مشخصات فنی محصولات آتی کارما نیز مشخص شود. دراین خودرو از دو موتور برای هرمحور جلو و عقب استفاده شده است که درمجموع توان ۱۱۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴ هزار نیوتن‌متر را به‌چرخ‌ها می‌رسانند. البته لازم به‌ذکر است این رقم گشتاور به‌کمک جعبه‌‌دنده خاص این خودرو تولید می‌شود.

کیا سلوتوس

سومین کانسپت کره‌ای حاضر درلس‌آنجلس هم محصول مرتفعی است که نشان از توجه ویژه گروه کیا به‌ذائقه فعلی مشتریان آمریکایی دارد. البته پس‌از گذشت مدت‌زمان کوتاهی از معرفی کانسپت سلوتوس (Seltos)، کیا دو نسخه ویژه شهری و تریل‌اتک (Trail Attack) از این کانسپت را معرفی کرد. هردو این نسخه‌ها با شیشه‌های کاملا دودی درنمایشگاه لس‌آنجلس حاضر شده بودند که باعث می‌شود دراین‌باره دو‌فرضیه را وارد بدانیم؛ یکی احتمال معرفی زودهنگام هردو نسخه به‌عنوان محصول تولید انبوه و نهایی و دیگری فرصت بسیار کم طراحان برای رسیدن به‌نتیجه نهایی برای طراحی کابین سلوتوس.

مزدا۳ TCR

 ظاهرا مزدا دوباره هوس حضور درمسابقات تورینگ را کرده و این بار به‌جای سدان‌های سایزمتوسط، قرار است محصول جمع‌وجور خود را راهی این مسابقات کند. این نسخه از مزدا ۳ قرار است در تاریخ ۲۶ژانویه سال میلادی ۲۰۲۰ درمسابقه رولکس ۲۴ به‌عنوان بخشی از سری مسابقات IMSA چالش راننده برتر میشلن با جایزه ۱۷۵ هزار دلاری حاضر شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نسخه تورینگ از مزدا خطوط اصلی طراحی بدنه را حفظ کرده ولی درکناره‌های بدنه شاهد استفاده از رکاب‌ها و باله‌هایی درجلو و عقب هستیم که به‌پایداری خودرو کمک ویژه‌ای می‌کند.

 مرسدس سیمپلکس

ظاهرا تاریخ چندین‌ساله مرسدس و محصولات شاخص معرفی‌شده از سوی این برند، جایگاهی بین محصولات برقی و آینده‌نگرانه این خودروساز خواهد داشت. باوجود اینکه نخستین‌شایعات درمورد معرفی سیمپلکس (Simplex) درماه سپتامبر شنیده شده بود، اما حالا می‌توانیم متوجه شویم که طراحی این خودرو به‌طور قطع الهام‌گرفته از مرسدس ۳۵ PS است که بهار سال ۱۹۰۱ معرفی شده بود. به‌طور قطع طراحی این خودرو در زمان خود بسیار شاخص و قابل توجه به‌نظر می‌آمد و جالب اینجاست که سیمپلکس نیز باوجود سادگی که درمیان طراحی‌های جاری دارد، اما باز هم شاخص و قابل توجه است.

 پورشه ۹۹X

از خواص ویژه شرایط کاری پورشه، معرفی توانایی محصولات جدیدش با حضور درمسابقات بین‌المللی و معتبر است. باتوجه به‌اینکه هنوز مسابقه‌ درخوری برای خودروهای برقی خیابانی طراحی نشده، پورشه قصد دارد با ورود به‌فرمول E توانایی‌ها و فناوری‌های استفاده‌شده در تایکان را به‌رخ بکشد. به‌همین خاطر نخستین‌مرحله معرفی مفهومی ۹۹ ایکس بوده است. طراحان این خودرو دوبار استفاده از رقم ۹ در این خودرو را به‌دلیل اهمیت آن‌ها برای حضور قوی درمسابقات فرمول E بیان کرده‌اند. برای این کار پورشه اعلام کرده بخش پیشرانه و انتقال‌قدرت این خودرو را باتوجه به‌تجربیاتی که از حضور درکلاس LMP۱ مسابقات استقامت ۲۴ ساعته کسب کرده بود، طراحی کرده است.

 تویوتا میرای ۲۰۲۱

ظاهرا حدس ما اشتباه از آب درآمده و طراحی جذاب میرای که باعث شده بود حداقل از این نظر حساب جدایی نسبت به‌دیگر خودروهای پاک تویوتا روی آن باز کنیم و این احتمال را وارد بدانیم که نسل بعدی میرای به‌این زودی‌ها معرفی نخواهد شد را کلا فراموش کنیم. ظاهرا قرار است میرای طراحی وام‌گرفته از کمری داشته باشد، اما در ابعاد کرولا ظاهر شود. البته اصول طراحی نسل گذشته این خودرو باعث می‌شود ظاهر یک خودرو هیدروژنی حفظ شود. حتی نشانه‌هایی از طراحی لکسوس نیز در میرای کانسپت برای سال ۲۰۲۱ دیده می‌شود، اما اینکه کدامیک از این نقاط قرار است به‌محصول نهایی منتقل شود را هنوز هیچ‌کس نمی‌داند.

فولکس‌واگن اطلس کراس‌اسپرت R

برای نمایش توانایی‌های اطلس کراس‌اسپرت هیچ‌چیز بهتر از معرفی نسخه مسابقه‌ای آن نیست. این خودرو که به‌واسطه اضافه شدن یک R به‌نام محصول اصلی تغییرات عمده‌ای به‌خود دیده، قرار است سال آینده درکلاس هفت از سری‌مسابقات «باجا هزار» (Baja ۱۰۰۰) شرکت کند.

نسخه اولیه خودرویی که قرار است راهی رقابت شود با موتور دولیتر توربوشارژ که توان ۴۸۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند، راهی لس‌‌آنجلس شده تا درکنار برادر خیابانی خود اهداف بعدی VW را مشخص کند. پیشرانه این خودرو به‌کمک تیم WRC و رالی کراس فولکس‌واگن طراحی شده است.

 فولکس‌واگن ID Space  

شاید فولکس‌واگن مکان مناسبی را برای معرفی ID Space  انتخاب نکرده، اما تفکر آن درباره آینده‌ خودروها کاملا صحیح بوده است. به‌طور قطع مردم اروپا حتی اگر موتورهای بنزینی را هم فراموش کنند و مثل تمام دنیا به‌سمت خودروهای مرتفع‌ بروند، بازهم نمی‌توانند استیشن‌های خود را فراموش کنند. بدون هیچ‌شکی کارایی استیشن‌واگن‌ها برای بسیاری از خانواده‌ها امری بدیهی است و به‌همین‌خاطر فولکس‌واگن تشخیص داده درخانواده کانسپت‌های ID باید محصول استیشنی هم وجود داشته باشد. این خودرو هفتمین‌عضو از این خانواده به‌حساب می‌آید که قرار است نسخه نهایی آن‌ها براساس پلت‌فرم MEB روی خط مونتاژ برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =