کد خبر: 226774
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
بنزین

ستاد تنظیم بازار در جلسه صبح امروز خود با هدف جلوگیری از ایجاد اختلال در حمل کالاهای اساسی و مصرفی به شهرهای بزرگ، سهمیه بنزین وانت بارها را ۱۰۰ لیتر افزایش داد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از مهر، حسین مدرس خیابانی در  جلسه امروز ستاد تنظیم بازار از مصوبه این ستاد برای اختصاص ۱۰۰ لیتر سهمیه ویژه بنزین برای وانت بارهای پرمصرف و کم مصرف خبر داد و گفت: با مصوبه این ستاد و تایید کمیته سه نفره سوخت متشکل از وزارت کشور، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه که نمایندگان آن در جلسه حاضر هستند مقرر گردید تا ۱۰۰ لیتر بنزین به صورت علی الحساب برای وانت بارهای حامل کالا تخصیص یابد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا پیش از اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت، بنزین کشور به مصرف کنندگان و خودروهای سواری اختصاص می یافت که بعضا منجر به آلودگی هوا و سوخت های غیرضرور بنزین می شد. اما اکنون با تخصیص سهمیه های ویژه از بخش تولید و مولد و کارافرین کشور حمایت خواهد شد.

واریز ۱۰۰ لیتر سهمیه ویژه برای وانت بارها تا ۴۸ ساعت آینده

وی تصریح کرد: در این فضا باید حواس مان باشد که با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین این نوع سوخت از مصرف کنندگان به تولیدکنندگان اختصاص خواهد یافت اما به طور قطع ظرف دو تا سه ماه اینده سامانه ای راه اندازی خواهد شد که تخصیص سهمیه های بنزین بر اساس پیمایش وانت بارها، پیک های موتوری و تاکسی های اینترنتی تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به ابراز نگرانی وزارت نفت از فروش مازاد بنزین برخی وانت بارها، موتورسیکلت ها و تاکسی های اینترنتی در جایگاه ها گفت: اختصاص سهمیه بر اساس پیمایش به طور قطع می تواند شرایط را برای اصلاح مصرف سوخت هم فراهم نماید.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص اختصاص سهمیه بنزین به پیک های موتوری و تاکسی های اینترنتی گفت: سهمیه تاکسی های اینترنتی با هماهنگی وزارت نفت واریز شده و در خصوص پیک موتوری در جلسه سه نفره کمیته سوخت که با حضور نماینده ستاد تنظیم بازار تشکیل خواهد شد تصمیم گیری لازم صورت می گیرد.

وی در خصوص اختصاص سهمیه بنزین به خودروهای فرسوده نیز گفت: فعلا تا اطلاع ثانوی به خودروهای فرسوده سهمیه بنزین اختصاص خواهد یافت ولی در یک برنامه زمان بندی شده حتما سهمیه سوخت آنها اصلاح خواهد شد.

مدرس خیابان تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که ضعف در سامانه ها و ناهماهنگی های دولت نباید به مردم منتقل شود و تا زمانی که زیرساخت ها و سامانه ها برای اختصاص سهمیه بنزین بر اساس پیمایش طراحی نشده است، نمی توانیم مردم را معطل نگه داریم. این در حالی است که ظرف سه ماه آینده سامانه تخصیص سوخت بر اساس پیمایش را عملیاتی خواهیم کرد.

استقرار خودروها و غرف حامل کالاهای اساسی در میادین

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود از هماهنگی و تکلیف ستاد تنظیم بازار با سازمان میادین میوه و تره بار در حوزه استقرار خودروها و غرف ویژه حامل کالاهای  اساسی در میادین خبر داد و گفت: عرضه گوشت، مرغ، برنج، تخم مرغ، شکر و اقلام مورد نیاز مردم به صورت ویژه صورت خواهد گرفت و سازمان میادین میوه و تره بار نسبت به اختصاص فضای رایگان جهت عرضه ویژه تخم مرغ اقدام خواهد کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به هر حال تمام تلاش ستاد تنظیم بازار آن است که تاثیر غیرواقعی، روانی، گران فروشی و موج سواری بر روی قیمت به بهانه افزایش قیمت بنزین خنثی شود. اما به هر حال افزایش نرخ بنزین منجر به تغییر نرخ کالاها خواهد شد که بر این اساس ستاد تنظیم بازار تلاش کرده تا با اختصاص سهمیه بنزین و تشدید نظارت ها این افزایش قیمت را خنثی نماید پس سیاست ستاد تنظیم بازار آن است که ازهر گونه افزایش قیمتی که به سفره خانوار تحمیل می شود جلوگیری کرده و در مقابل اثرات افزایش قیمت بنزین را برای بخش های مختلف تولیدی و خدماتی جبران نماید.

وی ادامه داد: مصرف کنندگان حتما برای ستاد تنظیم بازار مهم هستند اما باید توجه داشت تولیدکننده نباید تضعیف شود چرا که اگر تولیدکننده به دلیل افزایش نرخ حامل های انرژی تضعیف شود روند کالارسانی به بازار هم با اختلال مواجه خواهد شد.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: برخی نوسانات قیمت در بازار در حوزه لبنیات، تخم مرغ و گوجه فرنگی به دلیل شرایط فصلی است به نحوی که در نیمه دوم سال قیمت لبنیات و تخم مرغ به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف گرایش به افزایش دارد. اما ستاد تنظیم بازار مصوب کرده که با افزایش عرضه اجازه نوسانات غیرمنطقی قیمت کالاها را ندهد، ضمن اینکه به نظر می رسد ظرف روزهای آینده قیمت اقلامی همچون گوجه فرنگی نیز کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =