آلودگی هوا

تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران بجز شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس فردا تعطیل است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،محمد تقی‌زاده در پایان جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا دقایقی پیش با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد و در نهایت تصمیماتی برای فردا (شنبه 9 آذر) در نظر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شاخص آلایندگی هوا در این هفته افزایش یافت، بنابراین طی این هفته، تصمیماتی گرفته شد که بر مبنای آن، تردد کامیون‌ها به سطح شهر تهران متوقف شد.

تقی‌زاده گفت: در جلسه امروز نیز تصمیماتی با توجه به میزان آلایندگی هوا برای فردا در نظر گرفته شد که عبارتند از اینکه ممنوعیت تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین همچنان پابرجا خواهد بود.

وی افزود: این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و در صورتی که این تصمیم لغو شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: در همین راستا تمام فعالیت های عمرانی که توسط دستگاه ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود ممنوع است و تمام دستگاه‌ها موظف به رعایت این تصمیم خواهند بود چرا که عملیات عمرانی در روند صعود آلاینده‌ها تاثیر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه و صنایع نظایر آن کمک به انباشت آلاینده‌ها در تهران و شهرستان‌ها می‌کند تا اطلاع ثانوی متوقف خواهند بود و این تصمیم تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و قید زمانی ندارد.

تقی‌زاده همچنین از تشدید برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها در تهران تاکید کرد و گفت: البته همکاران ما در پلیس راهور این کار را انجام می‌دهند اما برخوردها تشدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شرایط آلایندگی هوا تمام مدارس استان تهران بجز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس در تمامی مقاطع تعطیل خواهند بود. همچنین موسسات آموزش عالی، دانشگاه‌ها غیر از شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل خواهند بود ضمن اینکه طرح زوج و فردا از درب منزل در شهر تهران اعمال خواهد شد.

وی همچنین از لغو تمام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی در فضای باز در شهر تهران خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =