بورس

باتوجه به روند اخیر گروه خودرویی می‌توان گفت این روند سینوسی ادامه‌دار خواهد بود و تا زمانی‌که خودرویی‌ها نتوانند افزایش سرمایه خود از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را محقق کنند، تکرار خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمادهای گروه خودرویی دوباره به تکرار روند نوسانی خود بازگشتند، به‌طوری‌که در دادوستدهای روز چهارشنبه هفته گذشته نمادهای سایپا، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، محورسازان ایران‌خودرو، سایپا‌آذین، نیرومحرکه و سرمایه‌گذاری رنا منفی خوردند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، چرخشگر، رادیاتورایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، کمک‌فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، سازه‌پویش، رینگ‌سازی مشهد، لنت‌ترمز ایران و تولید‌محور خودرو مثبت شدند. همچنین در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته، در گروه خودرویی طی 40هزار و 165 نوبت معاملاتی، 337میلیون و 435هزار سهم به ارزش 131میلیارد‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 40هزارو 537میلیارد تومان شد.

  روند سینوسی ادامه‌دار خواهد بود
با‌توجه به روند اخیر گروه خودرویی می‌توان گفت این روند سینوسی ادامه‌دار خواهد بود و تا زمانی‌که خودرویی‌ها نتوانند افزایش سرمایه خود از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را محقق کنند، تکرار خواهد شد. بنابراین باید منتظر ماند و دید مصوبه مالیاتی افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی چه زمانی به تایید شورای نگهبان خواهد رسید تا شرکت‌ها بتوانند افزایش سرمایه خود را انجام دهند.
  خودرویی‌ها در تعقیب بانکی‌ها
در دادوستدهای هفته گذشته بعد از گروه بانکی، خودرویی‌ها دومین گروهی بودند که بیشترین حجم معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند. این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند چشم‌انداز بازار سهام در شش‌ماهه دوم سال ۹۸ با پشتوانه روزهای سبز و پررونق نیمه‌اول سال جاری و اقبال سرمایه‌گذاران برای مشارکت در این بازار مثبت و پربازده خواهد بود. اما به‌هرحال، بازار سرمایه تحت‌تاثیر عوامل گوناگونی است که می‌توانند روند آن را در کوتاه‌مدت و بلندمدت تحت‌تاثیر قرار دهند. در کوتاه‌مدت؛ افت‌وخیز بازار سرمایه تحت‌تاثیر عواملی همچون انتظارات سرمایه‌گذاران، نوسانات بازارهای موازی، اخبار و وقایع سیاسی و اقتصادی است، اما در بلندمدت، عوامل اقتصادی بنیادی هستند که روند کلی بازار را شکل می‌دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =