کد خبر: 226826
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

برای جلوگیری از افزایش قیمت وانت‌بارها، کامیونت و نیسان وانت‌ها و پیکان وانت‌ها ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر مصوب کرد تا 100 لیتر به سهمیه آن‌ها اضافه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس سازمان حمایت در مورد افزایش کرایه وانت‌بارها و تاثیر آن بر افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت وانت‌بارها، کامیونت و نیسان وانت‌ها و پیکان وانت‌ها ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر مصوب کرد تا 100 لیتر به سهمیه آن‌ها اضافه شود.

عباس تابش در گفت‌وگو با فارس در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی بعد از افزایش قیمت بنزین گفت: سهم بنزین در هزینه تمام شده تاکسی 9 درصد است و اگر این را بپذیریم با افزایش قیمت بنزین یعنی کرایه هر مسیر فقط 4.5 درصد باید افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین اگر کرایه یک مسیر تا قبل از افزایش قیمت بنزین 2 هزار تومان بوده است بعد از افزایش قیمت بنزین به 2080 تومان می‌رسد که اگر این عدد را رند کنیم کرایه آن مسیر می‌تواند 2100 تومان شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: بنابراین هر گونه افزایش قیمت بیش از ارقام مذکور تخلف است. 

وی با بیان اینکه اتحادیه تاکسی‌رانی و انجمن‌های تخصصی صاحب این خدمت اعلام کرده‌اند که افزایش قیمت ندارند، گفت: اگر افزایش قیمتی در این خدمت رخ داده باشد تخلف است و باید همه کمک کنیم تا جلوی این فرصت طلبی گرفته شود. 

تابش اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده افزایش قیمت کرایه تاکسی آن را از طریق تماس با تلفن 124 و همچنین تماس با سازمان‌های صنعت و معدن استان‌های و اتاق‌های اصناف اطلاع دهند و قطعا گزارش‌های واصله را رسیدگی خواهیم کرد. 

وی همچنین در مورد افزایش کرایه وانت‌بارها و تاثیر آن بر افزایش قیمت کالا و خدمات گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت وانت‌بارها، کامیونت و نیسان وانت‌ها و پیکان وانت‌ها ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر مصوب کرد تا 100 لیتر به سهمیه آن‌ها اضافه شود. 

تابش اظهار داشت: مسلما این سهمیه به آنها تخصیص می‌یابد و این افزایش بدان معناست که به اندازه نیاز آنها سهمیه افزایش یافته است. 

وی گفت: براین اساس هر گونه تغییر قیمت به اندازه 9 درصد قابل قبول است و افزایش نرخ کرایه این دسته از وسایل حمل و نقل تخلف است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =