کد خبر: 226828
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

معاون شهردار تهران با بیان اینکه واردات تاکسی‌های خارجی در کمیسیون‌های دولت تصویب شده است، گفت: پیشنهادات شهرداری نیز مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از فارس،محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اظهار داشت: بارندگی امروز سبب شد هوا تمیز شود و این مسئله پس از آلودگی روز‌های اخیر بسیار لذت بخش است.

وی افزود: امسال با اینکه کسی از وضعیت آلودگی هوا در تهران راضی نیست، اما باید توجه داشت که نسبت به سال‌های قبل با همین وضعیت آب و هوایی آلودگی هوا کاهش یافته است و کمتر شده.

معاون شهردار تهران گفت: سال ۹۷ وضعیت آب و هوای آن نسبت به ۵۰ سال گذشته آب و هوا در تهران قابل مقایسه نیست و نمی‌توان آن را برای سال جاری مقایسه کرد.

وی به موضوع فرسودگی خودرو‌ها از جمله فرسودگی تاکسی‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع در آلودگی هوا تاثیر گذار است، هر چند این مسئله چند بعدی بوده و عوامل دیگر در آن دخیل هستند.

پورسیدآقایی گفت: از مسائلی که باید به صورت جدی آن را حل کنیم، توجه شرکت‌های خصوصی است. سیستم خودروی شخصی مناسب نیست و تاکسیرانی‌ها در دنیا اکثرا شرکتی اداره می‌شوند؛ بنابراین ما باید تلاش کنیم از این وضعیت خارج شویم و با شرکت‌های قوی روبه‌رو باشیم، لذا همه سیاست‌ها را جهت حمایت از این شرکت‌ها می‌گذاریم.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: به عنوان مثال سرمایه گذار خصوصی خودروی اپتیمو را به ناوگان تاکسیرانی اضافه کرد و اگر این موضوع توسط شرکت‌ها انجام نگیرد، هیچ شخصی خودروی ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیونی را تاکسی نمی‌کند، بنابراین این موضوع با نگاه بلندمدت شرکت‌ها محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در محل‌های خاص که سطح مشتریان آن توریست‌ها و میهمانان خارجی از تاکسی‌های کلاس‌ای استفاده کنیم و ماشین‌هایی در کلاس جهانی به بهره‌برداری برسد، بسیار موثر بوده و اهمیت دارد.

پورسیدآقایی اعلام کرد: امروز ۳۷۰ مورد از این خودرو‌های کلاس‌ای توسط سرمایه‌گذار خصوصی به تاکسیرانی اضافه شده که قرار است این رقم به حدود ۹۰۰ تا هم برسد.

معاون شهردار تهران یادآور شد:‌همچنین امروز اولین سری تاکسی‌های گازسوز که از امکانات ماده ۱۲ برخوردار است استفاده می‌شود و با توجه به این ماده، بابت صرفه‌جویی در سوخت، شرکت نفت بخشی از هزینه‌ها را برمی‌گرداند، به طور مثال امروز این قرارداد که ۴۰۰۰ دلار هزینه آن است را مورد توجه قرار دهیم، ۳۸۰۰ دلار آن را شرکت نفت پس می‌دهد و دولت پذیرفته این موضوع محقق شود.

وی اعلام کرد: با صرفه‌جویی سوخت هر تاکسی سمند با این شرایط طی مدت ۷ سال پول به سرمایه‌گذار برمی‌گردد و این موضوع در مسیر نوسازی بسیار حائز اهمیت است و خبری خوش برای خودروسازان محسوب می‌شود که تولید سمند پایه گازسوز را اجرایی کند.

پورسیدآقایی از واردات تاکسی‌های خارجی به کشور خبر داد و گفت: این مسئله در کمیسیون‌های دولت تصویب و پیشنهادات ما تایید شده است که ان‌شاءالله در صورت موافقت دولت تاکسی‌های وارداتی به کشور می‌آید.

وی در مورد مشکل نوسازی خودرو‌های فرسوده گفت: سرمایه‌گذاران با صحبت‌هایی که انجام گرفته می‌توانند به جای اینکه خودروی فرسوده بخرند از برگه‌های خودرو‌های اسقاطی قبلی که اتحادیه تاکسیرانی دارد استفاده کند و بار جدیدی بر دوش بخش خصوصی نباشد که ما همه اقدامات را گامی کوچک در مسیری بزرگ می‌دانیم و آن را طی می‌کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =