تایرهای باری- اتوبوسی

جی‌تی‌ تایر سنگاپور اعلام کرد آخرین تحقیقات آنها روی فناوری اختصاصی Combi Road برای طراحی آمیزه مورداستفاده در رویه تایرهای سنگین که در نسل جدید محصولاتشان از آن استفاده خواهند کرد، ثمربخش بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، جی‌تی‌ تایر سنگاپور اعلام کرد آخرین تحقیقات آنها روی فناوری اختصاصی Combi Road برای طراحی آمیزه مورداستفاده در رویه تایرهای سنگین که در نسل جدید محصولاتشان از آن استفاده خواهند کرد، ثمربخش بوده است. این فناوری باعث می‌شود نسل جدید سری محصولات جی‌تی GDR655 پلاس و GDR665 پلاس تا ۳۰درصد توان پیمایشی بیشتری داشته باشد. 
ترکیب یا کامپوزیت جدید استفاده‌شده برای ساخت این لاستیک‌ها موجب می‌شود اینرسی یا هیسترزیس (hysteresis) تایرها کاهش یابد و در آغاز حرکت سایش کمتری بین سطح جاده و لاستیک ایجاد شود. همچنین حرارت ایجادشده بین سطح را هم کاهش می‌دهد که در نهایت این دو عامل باعث خواهند شد مقاومت غلتشی یا
 rolling resistance تا حدود ۱۰درصد کاهش پیدا کند. البته باید از قابلیتی باعث می‌شود سطح این تایرها به‌طور مساوی کاهش یابد. نام برد. تایر سری GDR655 پلاس فعلا در دو سایز315/80R22.5 و 315/70R22.5 عرضه می‌شود، اما در مورد کامبی‌رود GDR665 پلاس فقط سایز 295/80R22.5 عرضه شده است. 
مهندسان اروپایی تیم تحقیق‌وتوسعه جی‌تی‌تایر در هانوفر آلمان در کنار مرکز تحقیق‌وتوسعه این شرکت در شهر هِفئی چین قرار گرفته‌اند و در یک پروژه چهارساله موفق شده‌اند راه‌حلی برای تحول در مواد مصرفی ایجاد کنند. برای این کار آنها اطلاعات آزمایشگاهی و تست‌های جاده‌ای انجام‌شده در اروپا را بررسی و پردازش کرده‌اند. قرار است محصول نهایی این فناوری در سایت جاکاراتا جی‌تی در کشور اندونزی تولید شود. مک‌هاگ، مدیر بازاریابی تایرهای تی‌بی‌آر جی‌تی در انگلستان گفت: «این تایرهای جدید همچون دیگر فناوری‌های ارائه‌شده توسط جی‌تی‌تایر طراحی‌ شده‌اند تا مسافت پیمایش را افزایش و مصرف سوخت را کاهش دهند. 
همچنین در این تایرها ارتقای سطح ایمنی، اطمینان و امکان روکش‌زنی مجدد درنظر گرفته شده است. در بازار اروپا عمده مصرف و حجم فروش به دو سری GDR655 پلاس و GDR665  پلاس اختصاص یافته است. برای حضور بیشتر در این بخش از بازار لازم است سطح تکنولوژی خود را ارتقا دهیم تا در مقابل رقبا علاوه‌بر قیمت منطقی‌تر، محصول شایسته‌تری هم ارائه کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =