ون وانا گازسوز

مدیرعامل شرکت ایران ‏خودرو دیزل، از آمادگی کامل این شرکت برای تامین نیاز ناوگان ون کشور با استفاده از ون پایه گازسوز وانا خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»، مهدی یونسیان، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اعلام این مطلب و با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان تاکسیرانی تهران برای نوسازی ناوگان ون شهر تهران و جایگزینی آن با ون پایه گازسوز وانا، گفت:«ون وانا، با فناوری روز دنیا تولید می‏شود و تنها ون تولید داخل با موتور پایه گازسوز است که از درصد بالای تولید داخل برخوردار است.

وی با اشاره به افزایش نرخ بنزین در کشور افزود: ون وانا با توجه به استفاده از موتور ملی پایه‌گازسوز EF۷ باعث کاهش هزینه سوخت مصرفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی خواهد شد و در عین حال از استانداردهای روز دنیا و مواردی همچون فضای داخلی راحت‏تر و امن‏تر برای راننده و سرنشینان برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل از آمادگی این شرکت برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها با استفاده از خودرو ون وانا گازسوز تا یکسال آینده خبر داد و تاکید کرد که استفاد از این خودرو مطمئنا بخش بزرگی از دغدغه زیست محیطی مسئولان شهری در موضوع هوای پاک را برطرف خواهد کرد.

مهدی یونسیان با هشدار درباره تبعات افزایش قیمت جهانی حامل‏های انرژی تجدیدناپذیر، گذر شاخص‏های آلودگی هوا از سطح خطرناک، همچنین تخریب محیط‏زیست و افزایش هزینه‏های سلامت جامعه؛ یک‏بار دیگر توجه مسئولین و تصمیم‏گیران دلسوز کشور را به اقدام عملی و عاجل برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‏ ونقل کشور جلب کرده و افزود: اقدام عملی‏ دراین‏باره، گرچه دیرهنگام است اما اجازه نخواهد داد تا وضعیت از این که هست، بدتر و حل این مسئله، دشوارتر و حتی غیرممکن گردد. بیش از ۲۳۵ هزار دستگاه کامیون سبک و سنگین فرسوده در جاده‏های کشور در حال تردد هستند که به آن باید ۳۴ هزار دستگاه اتوبوس شهری، بین‏شهری و مینی‏بوس و ۲۰هزار دستگاه ون فرسوده و از رده خارج را بیافزاییم.

مدیرعامل شرکت ایران ‏خودرو دیزل، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی؛ راهبرد اصلی شرکت ایران خودرو دیزل را، مصون‌سازی اقتصاد از تحریم، آسیب‌ناپذیرکردن و تجهیز صنعت خودروی تجاری به سلاح تولید و اراده‌ی داخلی دانست و افزود: « ایران ‏خودرو دیزل زنجیره تخصصی و چرخه کامل تولید، اعم از طراحی و مهندسی، ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات، تأمین مواد اولیه، بازاریابی و شبکه توزیع و خدمات را یکجا و تحت نام یک مجموعه صنعتی دارد و در گذر از محدودیت‌های موجود، درمیان شرکت‌های خودروساز تجاری داخلی، پیشتاز بوده و برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای قطع کامل نیاز به قطعات CKD از منابع خارجی را تا حدود زیادی انجام داده‌ایم.»

مهدی یونسیان، ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل را با برخورداری از توان داخلی و زنجیره تامین کامل، مانند موتور، گیربکس، محور و.. در داخل کشور، سالانه ۳۵ هزار دستگاه انواع کامیون، اتوبوس، مینی‏بوس، ون و وانت دانست و با اذعان به تصویب و ابلاغ قوانین حمایتی لازم و کافی، بزرگترین مسئله تولیدملی را اجرا نشدن درست، به موقع و کامل این قوانین عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاستگذاری‌های کلان کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و در استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای تامین محصولات مورد نیاز سازمان‌ها و قطع همکاری‏های مستقیم و یکسویه با منابع دست‏چندم خارجی، انجام این موضوع را در راستای اقتصاد مقاومتی و استقلال صنعتی و اقتصادی کشور دانست.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عیسی نجفی RO ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام قیمت این ون که با موتور EF7تولید شده چند است؟وایا برای من راننده تاکسی از نظر اقتصادی که شامل قیمت ان+سود بانکی ان+و ۱۰ سال دیگر از رده خارج کردن ان مرقوم به صرفه هست؟ چون سازمان تاکسی رانی ون های موجود ما را الان به مبلغ۱۲ میلیون تومان جهت از رده خارج کردن حساب میکند که حتی پول یک موتور هم نمیشود حال با چه استدلالی این کار انجام پذیرد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =