خودروهای ارزان

رنو PK خودرویی است که از ترکیب رنو ۵ محبوب و پراید تولید شده است. این پروژه که توسط پارس‌خودرو انجام شد، با هدف تولید یک خودرو اقتصادی و کم‌مصرف شکل گرفت که درنهایت توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند.

به گزارش «اخبار خودرو» ، تغییر قیمت خودرو این روزها بحثی است که دراکثر محافل خودرویی و غیرخودرویی برسر زبان‌ها جاری است. ممنوعیت واردات خودرو، افزایش نرخ ارز و کاهش میزان عرضه از سوی شرکت‌ها نسبت به‌زمان مشابه درسال‌های قبل، از عمده‌ترین مسائلی است که موجب بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد شده است. این افزایش قیمت گاه سبب می‌شود تا خریداران ذهنیتی منفی نسبت به‌خرید خودرو پیدا کنند و نتوانند باتوجه به‌میزان بودجه‌ای که برای این کار درنظر گرفته‌اند، اقدام به‌انتخاب گزینه مورد نظر خود کنند.

همچنین نکته قابل توجه دراین خصوص، اکثریت جامعه بوده که قدرت خرید قابل ملاحظه‌ای برای خرید خودروهای صفرکیلومتر با قیمت‌ بالا ندارند. برهمین اساس رو به خودروهای کارکرده آورده و برای رفع نیاز خود اقدام به‌خرید خودرویی با کارکرد بالا و سال ساخت پایین می‌کنند.

اگر بخواهیم بازار خودرو را به‌چند بخش تقسیم کنیم، باید اصلی‌ترین بخش را به‌خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت اختصاص دهیم که عموم مردم اقدام به‌خرید این‌ خودروها می‌کنند. حال درهمین بخش هرچه بازه قیمتی ارزان‌تر باشد، متقاضی بیشتری نیز پیدا می‌کند.

ما نیز دراین مطلب قصد داریم با توجه به‌فراگیر بودن مدل خودرو و همچنین امکان ارائه سرویس و خدمات پس‌از فروش، چندین‌گزینه ارزان‌قیمت در بازار را مورد بررسی قرار  دهیم.

پراید؛ خودرو ارزان و اقتصادی

اولین گزینه‌ای که هرکس برای خرید یک خودرو ارزان به‌آن فکر می‌کند، پراید است. پراید خودرویی است که برای استفاده شهری و روزانه گزینه‌ای معقول و منطقی است که باهزینه نگهداری دوره‌ای پایین، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به‌شمار می‌رود.

باتوجه به‌شرایط این روزهای بازار، با بودجه‌ای حدود ۱۵ میلیون تومان، می‌توان یک پراید تا مدل ۱۳۴ را به‌راحتی خریداری کرد که لزوما خیلی کارکرد بالایی نیز نداشته باشد. همچنین نمونه‌های کره‌ای این خودرو که مربوط به‌سال‌های ابتدایی عرضه این خودرو است، می‌تواند گزینه‌ای کم‌استلاک و کم‌خرج باشد که باتوجه به‌نوع پیشرانه کاربراتوری که دارند، از شتاب قابل قبولی نیز برخوردار است.

لازم به‌ذکر است برخی پرایدهای هاچ‌بک کره‌ای با قیمتی بیش از نمونه‌های مدل بالای این خودرو خرید و فروش می‌شوند.

دوو ماتیز؛ کم‌ استهلاک و جادار

اگر قصد خرید خودرویی کم‌استهلاک و شهری را دارید، دوو ماتیز گزینه‌ای است که می‌تواند باتوجه به‌بودجه درنظر گرفته‌شده، گزینه‌ای منطقی به‌شمار آید. ماتیز یکی از محصولات موفق دربازار ایران به‌شمار می‌رود که توسط کرمان‌موتور تولید و مونتاژ می‌شد.

این خودرو به‌دلیل داشتن پیشرانه سه‌سیلندر با حجم‌موتور ۸۰۰ سی‌سی، از مصرف سوخت پایین برخوردار بوده که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از مصرف‌کنندگان حائز اهمیت باشد. همچنین یکی‌دیگر از نکات قابل توجه دراین خودرو، فضای بزرگ و جادار کابین بوده که باتوجه به‌ابعاد کلی بدنه خودرو، امری دور از انتظار است.

درحال حاضر نمونه‌های سالم و کم‌کارکرد این خودرو با قیمتی حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان قابل خریداری است. البته نمونه‌های ارزان‌تر این خودرو نیز در بازار موجود بوده که بنا به‌میزان کارکرد و شرایط ظاهری، قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان دارند. 

دوو ریسر؛ سدانی راحت و کم‌ استهلاک

 اوایل دهه ۷۰ شمسی و با آمدن مدل‌های گوناگون دوو به‌بازار ایران، فضای رقابتی بیشتری میان خودروسازان داخلی ایجاد شد. یکی از مدل‌های پرفروش دوو درایران که توسط شرکت کرمان‌خودرو تولید می‌شود، دوو ریسر بوده که از سال ۱۳۷۱ تحت مدل ۱۹۹۲ راهی خیابان‌های کشور شد.

این سدان اقتصادی به‌دلیل داشتن ظاهر نسبتا به‌روز، مصرف سوخت پایین، سواری نرم و استهلاک کم، به‌گزینه‌ای محبوب میان ایرانیان تبدیل شد و توانست درمدت سال‌های عرضه، فروش بالایی را از خود به‌جا بگذارد. اکنون می‌توان دوو ریسر را با قیمتی حدود ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان خریداری کرد که علاوه‌بر مزایای گفته‌شده، برای تامین قطعات یدکی نسبت به‌خودروهای دیگر دهه ۹۰، از مشکل کمتری برخوردار است.

گفتنی است نمونه‌های ارزان‌قیمت این سدان کره‌ای ممکن است در ابتدا هزینه‌هایی را برای مالک جهت ترمیم و احیای قوای محرکه به‌همراه داشته باشد، اما به‌دلیل استهلاک کمی که دارد، می‌تواند درصورت تعمیر اساسی، چندسال را بدون‌مشکل سپری کند.

رنو «PK»؛ خودرویی با حس نوستالژیک

رنو PK خودرویی است که از ترکیب رنو ۵ محبوب و پراید تولید شده است. این پروژه که توسط پارس‌خودرو انجام شد، با هدف تولید یک خودرو اقتصادی و کم‌مصرف شکل گرفت که درنهایت توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند.

PK به‌دلیل داشتن بدنه‌ای کوچک و سبک، خودرویی مناسب برای شهرهای پرجمعیت و شلوغ بوده که باتوجه به اشتراکات فنی با خودرو پراید، از شتاب مناسبی برخوردار است.

همچنین مصرف سوخت پایین از مشخصه‌های اصلی این خودروست. اما نمونه‌های کم‌کارکرد این خودرو ممکن است به‌راحتی در بازار یافت نشود. همچنین تامین قطعات بدنه رنو PK نیز یکی از مشکلاتی است که شاید خریداران را کمی دچار دردسر کند. اما یکی از نکات قابل توجه درمورد رنو PK قیمت پایین آن است که حتی با بودجه‌ای کمتر از ۱۵ میلیون تومان نیز قابل خریداری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =