سایپا

سایپا درحالی خودروهای ناقص کف کارخانه را به‌ صفر رساند که خودروهای کسری‌ دار ایران‌ خودرو نیز در دی‌ ماه صفر خواهد شد

در روزهای اخیر به‌فاصله کمتر از پنج‌روز خبرهایی از «سایپا» شنیدیم که بسته خبرهای خوب رسیده از این کمپانی را پس ‌از اخباری همچون ۳۰۰ هزار تایی شدن خودروهای تحویل‌داده‌شده به‌مشتریان، رشد ۴۰ درصدی درآمد، افزایش ۱۵درصدی فروش و رکوردداری تولید هشت‌ماهه خودرو درکشور کامل‌تر کرد. نخستین‌خبر خوب سایپا، به‌صفر رسیدن خودروهای ناقص‌مانده درکف کارخانه بود. این درحالی‌است که دیگر خودروساز بزرگ کشور نیز، تا نیمه آذرماه ۱۶ هزار دستگاه خودرو کسری‌دار کف کارخانه داشت که البته وعده داده شده است در دی‌ماه به‌صفر برسد. تازه‌ترین خبر خوب سایپا نیز به‌رسیدن میزان آلایندگی محصولات این خودروساز به‌کم‌ترین رقم درمقایسه با دیگر خودروسازان کشور بازمی‌گردد.

تعیین روال جدید برای عرضه و تحویل محصول

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده است: «تمام ۸۰ هزار دستگاه خودرو ناقص‌مانده در کف کارخانه سایپا که از ابتدای امسال تولید شده‌ بودند، تکمیل و تحویل مشتریان شد و از این به‌بعد عرضه و تحویل محصولات سایپا، منطبق با میزان تولید خواهد بود.»

سیدجواد سلیمانی می‌گوید: «خودروهایی که در انتهای سال ۹۷ و ابتدای امسال و تا پیش از اجرای طرح تولید عبورمستقیم درتیرماه، با کسری قطعات تولید شده و به‌صورت ناقص به‌پارکینگ‌ها منتقل شده بودند، با برنامه‌ریزی، کوشش و همت مضاعف مدیران و پرسنل پرتلاش سایپا، تکمیل شده و تحویل مشتریان داده شد.»

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر تعداد خودروهای تولیدشده قبلی سایپا که دارای کسری قطعه بودند به صفر رسیده است، ادامه می‌دهد: «تمامی پارکینگ‌هایی که خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا درآن‌ها پارک بودند، تخلیه شده‌اند و درحال‌حاضر هیچ خودرو ناقصی از گذشته در سایپا باقی نمانده است.»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید می‌کند: «با توجه به‌تلاش برای اجرای سیاست تولید عبورمستقیم، از این پس تحویل محصولات سایپا به‌مشتریان، منطبق با میزان تولید خواهد بود و هرچه شرایط برای تولید خودروهای کامل بیشتری فراهم باشد، عرضه خودرو و تحویل به‌مشتریان نیز با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.»

سلیمانی می‌افزاید: «درابتدای سه‌ماهه دوم سال جاری، تعداد ۸۰ هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه درسایپا وجود داشت که با اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات و حداکثر استفاده از توان داخلی، تامین قطعات مورد نیاز و تکمیل این خودروها دردستور کار قرار گرفت و این خودروها به‌دست مشتریان رسید.»

پاک‌ ساخت‌ ترین خودروهای ایران

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران «ISQI» به‌تازگی اعلام کرده است محصولات سایپا کم‌ترین میزان گاز دی‌اکسیدکربن (CO۲) را درمیان خودروهای ساخت داخل تولید و منتشر می‌کنند و کم‌ترین میزان آلایندگی هوا را در این بخش دارند.

این شرکت درآخرین گزارش خود درزمینه سطح آلایندگی خودروهای ساخت‌داخل، سایپا را پاک‌ساز‌ترین خودروساز دراین حوزه اعلام کرده و محصولات آن را برخوردار از کم‌ترین میزان انتشار گاز دی‌اکسیدکربن معرفی کرده است. بنابر گزارش منتشرشده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، محصولات سایپا به‌طور متوسط ۱۵۶.۳ گرم بر کیلومتر درسال، گاز دی‌اکسیدکربن منتشر می‌کنند که در نوع خود یک موفقیت زیست‌محیطی به‌شمار می‌رود.

با توجه به‌تیراژ بالای تولید محصول درسایپا، حفظ و ارتقای سطح کیفی و استانداردی این خودروها و انطباق محصولات با استانداردهای زیست‌محیطی از ‌جمله مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی سایپا محسوب می‌شود. درگزارش «ISQI»، پس از سایپا، شرکت‌های سایپا-سیتروئن و بن‌رو درجایگاه‌های دوم و سوم کم‌ترین میزان آلایندگی قرار گرفته‌اند که آن‌ها نیز از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا هستند.

به‌گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، این توفیق بااستفاده از ظرفیت‌های داخلی و با تکیه بر توانایی‌های موجود درکشور و به‌رغم وجود تحریم‌های سخت و ظالمانه و عدم‌همکاری بسیاری از شرکای خارجی، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواداولیه و نهاده‌های تولید محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =