مسابقات اتومبیلرانی

صبح روز جمعه سیزدهم دی‌ماه راند سوم مسابقات اتومبیلرانی سرعت قهرمانی کشور  در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،صبح روز جمعه سیزدهم دی‌ماه راند سوم مسابقات اتومبیلرانی سرعت قهرمانی کشور  در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. از آن‌جاکه مدت زمان زیادی تا پایان سال نمانده است، شرکت‌کنندگان برای کسب امتیازات بیشتر تلاش مضاعفی از خود نشان داده‌اند، پیش‌بینی می‌شد این سری از مسابقات سرعت با هیجان بیشتری دنبال شود. اما به‌دلیل بروز برخی مسائل در روزهای پیش از برگزاری مسابقه، برخی شرکت‌کنندگان از حضور در راند سوم مسابقه سرعت انصراف دادند و این موضوع باعث شد از هیجانات آن تاحدودی کاسته شود. همچنین به‌گفته مسئولان برگزاری، کمبود نیرو برای تامین نظم بازدیدکنندگان، فضایی نامناسب را فراهم ساخت و  همین موضوع مشکلاتی را برای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان ایجاد کرد. به همین خاطر بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح دادند به‌رغم سختی‌ها این دوره از مسابقات را از نزدیک نظاره‌گر باشند و چند ساعت به‌صورت ایستاده شاهد مسابقه بودند. اما نکته قابل‌توجه در رقابت‌های کلاس‌های حاضر در این دوره، کم بودن فاصله برگزاری میان راند دوم و سوم بود که باعث شد شرکت‌کنندگان تمام تلاش خود را برای تقویت و بازیابی توان خودروهای خود به‌کار بگیرند. همین موضوع موجب شد رقابت نزدیکی میان شرکت‌کنندگان شکل بگیرد. راندهای چهارم و پنجم این رقابت‌ها بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و درمجموع راندهای انجام‌شده چهره قهرمانان سال کلاس‌های مختلف اعلام خواهد شد.

   اعلام نتایج و اسامی نفرات برتر 8 کلاس
پس از چند ساعت رقابت نزدیک میان شرکت‌کنندگان حاضر در این دوره، سرانجام نفرات برتر هر 8 کلاس حاضر اعلام شد. بر این اساس نفرات برتر هر کلاس به شرح زیر هستند. در کلاس بی‌پی امیرحسام رضایی از تهران روی سکوی نخست قرار گرفت و پس از آن علی شیرزاد از اصفهان و ستار احمدی از تهران در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. عناوین اول تا سوم کلاس 405 اختصاصی نیز به ترتیب به مهرداد صفری از اصفهان، امین جعفریان و علی اکبر مقیمی از تهران اختصاص یافت. همچنین محمد مهری از استان خراسان‌رضوی توانست عنوان نخست کلاس جی‌تی 2000 را به خود اختصاص دهد و پس از او پرهام زربافی از تهران و شروین یگانه از تیم آیلند در جایگاه دوم و سوم ایستادند. اما در کلاس 6 سیلندر توربو کامران واقف از استان تهران توانست پس از رقابتی نزدیک جایگاه نخست را از آن خود کند و پس از او نادر جعفری از استان البرز و مهدی نوروزی از استان تهران به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار بگیرند. در کلاس پراید اختصاصی نیز عنوان نخست به سپهر آجودانی از تیم آیلند اعطا شد. همچنین علی فاضلی از تهران و مهیار کمایی از تهران روی سکو دوم و سوم جای گرفتند. در کلاس 206 اختصاصی نیز برای چندمین‌بار پیاپی شروین یگانه به‌عنوان نخست دست یافت و پس از او مهرداد صفری از استان اصفهان و علی ضمیری از تهران مقام‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند. نتایج به‌دست‌آمده از کلاس پراید جی‌تی نیز به این شرح است: سجاد علما از استان خراسان‌رضوی در جایگاه نخست قرار گرفت و پس از او لاله صدیق از تیم آیلند و محسن محمدی از استان فارس به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. در‌نهایت نیز عناوین برتر کلاس جی‌تی 1600 نیز به ترتیب به پرهام زربافی از استان تهران، شروین یگانه از تیم آیلند و آرش خامنه از تیم آیلند رسید.

   جای خالی کلاس سوپر جی‌تی
از آن‌جاکه حدودا یک‌سال‌و‌نیم از وضع قوانین جدید در برگزاری مسابقات اتومبیلرانی سرعت در کشور می‌گذرد، شاهد تغییراتی در کلاس‌بندی خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات هستیم. از همین‌رو در بازه زمانی اعلام‌شده شاهد برگزاری مسابقات کلاس آزاد به‌دلیل یکسان نبودن مشخصات فنی خودروها نیستیم و کلاس سوپر‌جی‌تی جایگزین آن شده است. به همین خاطر بسیاری از علاقه‌مندان به مسابقات اتومبیلرانی معتقدند هیجان جاری در این کلاس از سایر بخش‌ها بیشتر بوده و مخاطبان بیشتری را به‌سوی خود می‌کشاند. اما در راند سوم مسابقات اتومبیرانی سرعت که روز جمعه در پیست آزادی برگزار شد، به‌دلیل بروز حواشی و مشکلاتی که در روز تایم‌گیری رخ داده بود، شرکت‌کنندگان کلاس سوپر‌جی‌تی از حضور خود انصراف دادند و شاهد رقابت نفس‌گیر میان خودروهای این کلاس نبودیم. حال باید دید راند چهارم و پنجم این مسابقات با حضور کلاس سوپر‌جی‌تی برگزار خواهد شد یا خیر! 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =