بورس

روز گذشته شاخص کل بورس تهران نیز بعد از یک هفته مثبت شد و با افزایش ۵۹۹۹ واحدی در تراز ۳۵۹هزار و ۸۰۷ واحدی ایستاد و ۱.۷ درصد رشد کرد

به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری سرانجام نمادهای این صنعت بورسی مثبت شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، سایپا‌آذین، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش و لنت ترمز ایران سبزپوش شدند و درمقابل هیچ نمادی منفی نخورد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی ۲هزار و ۹۲۷ نوبت معاملاتی، ۴۴میلیون سهم به ارز ۱۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایات معاملات روز گذشته بالغ بر ۴۴هزارو۳۶۶ میلیارد تومان شد.

طولانی‌ترین صف خرید برای سایپا

در معاملات روزگذشته سایپا دارای صف خرید ۱۰۱میلیون سهمی، ایران‌خودرو دارای صف خرید ۳۱میلیون سهمی، پارس‌خودرو دارای صف خرید ۴۴میلیون سهمی و زامیاد دارای صف خرید ۳۲میلیون سهمی بودند.

روز گذشته شاخص کل بورس تهران نیز بعد از یک هفته مثبت شد و با افزایش ۵۹۹۹ واحدی در تراز ۳۵۹هزار و ۸۰۷ واحدی ایستاد و ۱.۷ درصد رشد کرد، به نظر می‌رسد با فروکش‌کردن التهابات بین‌المللی امروز نیز بورس تهران روند صعودی را طی کند.

حال باید دید با تصویب آیین‌نامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در هیأت دولت، شرکت‌های خودرویی چه زمانی موفق خواهند شد اقدام به این کار کنند.

به‌طور قطع، اگر این امر عملیاتی شود، اقبال به خودرویی‌ها در بازار سهام بیش از گذشته خواهد شد و قیمت آن‌ها با رشد چشمگیری مواجه می‌شود. در این راستا، باید دید در آینده در گروه خودرویی چه اتفاقاتی روی خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =