کد خبر: 227169
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
Renault Clio hybrid and Captur PHEV

استراتژی کاهش آلایندگی محصولات رنو با معرفی دونسخه جدید از هاچ‌ بک کلیو و کراس‌ اوور کوچک کپچر آغاز شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، این خودروساز فرانسوی برای کلیو سیستم پیشرانه تمام‌ هیبرید را در نظر گرفته و درمورد کپچر قرار است نسخه پلاگین- هیبرید آن به‌ بازار عرضه شود. 

هردو این خودروها قرار است درنمایشگاه خودرو بروکسل از روز پنجشنبه درمعرض دید عموم قرار گیرند.

رنو اعلام کرده میزان انتشار دی‌اکسید کربن نسخه هیبرید از کلیو به ۱۰۰گرم در کیلومتر رسیده و درمورد کپچر پلاگین-هیبرید این رقم تا ۳۲ گرم در کیلومتر کاهش پیدا کرده است. البته این ارقام با توجه به‌تست‌های میدانی هماهنگ‌شده برای خودروهای سبک یا «HLVT» اعلام شده است.

رنو ارائه اطلاعات درباره قیمت و زمان عرضه را تا زمان نمایشگاه بروکسل موکول کرده است؛ ولی پیش‌بینی‌ها از عرضه این دو خودرو در ماه می خبر می‌دهد. 

نسل جدید کلیو و کپچر سال گذشته با پیشرانه‌های جدیدی معرفی شده بودند که از نوع بنزینی بوده ولی آلایندگی آن‌ها کاهش پیدا کرده بود. پلت‌فرم هردو محصول کد «CMF-B» و اتحاد رنو-نیسان است. بنابراین انتظار داریم محصولاتی از نیسان که از این پلت‌فرم استفاده کرده و در این دو سگمنت عرضه می‌شوند نیز مجهز به‌چنین پیشرانه‌هایی شوند.

هردو این پیشرانه‌ها از سیستم انتقال قدرت «E-Tech» رنو استفاده می‌کند که در آن دوموتور برقی به‌گیربکس بدون کلاچی وصل شده و برای ۱۵۰ قطعه مختلف از این سیستم حقوق معنوی اختراع ثبت شده است. 

یکی از این دو موتور برقی نقش استارتر و دینام را برعهده می‌گیرد که ابعاد و توان کوچکتری دارد؛ اما موتور برقی بزرگتر برای توان‌دهی به‌چرخ‌ها استفاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =