کد خبر: 227170
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
فیات-کرایسلر

یکی از بانک‌ های سرمایه‌ گذاری ایالات‌ متحده اعلام کرده است گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به‌خاطر استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر با تسلا معامله کرده است تا تسلا نیز سرمایه‌ لازم برای تاسیس گیگافکتوری درآلمان را دراختیار داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»، طی توافقی که تسلا با «FCA» در بهار سال گذشته انجام داده، گروه فیات-کرایسلر پرداخت دومیلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۳ متقبل شده است. بانکی که این نقل و انتقال را انجام می‌دهد، خبر از انتقال هر سه‌ ماه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار داده است.

بن کالو از تحلیلگران موسسه (Robert W. Baird & Co) گفته است: «اطلاعات ما نشان می‌دهد سهام‌داران فیات-کرایسلر به‌این نتیجه رسیده‌اند که پرداخت این مبلغ به‌تسلا به‌صرفه‌تر از پرداخت جریمه به‌اتحادیه اروپاست و از سوی دیگر آن‌ها سرمایه‌ لازم را برای احداث گیگافکتوری تسلا درآلمان پرداخت خواهند کرد؛ یعنی جایی که رقبای آن‌ها (خودروسازان آلمانی) فعالیت می‌کنند.»

درماه نوامبر بود که ایلان ماسک اعلام کرد تسلا قصد ساخت یک گیگافکتوری درنزدیکی برلین را دارد. این کارخانه قرار است به‌تولید مدل ۳ سدان و کراس‌اوور مدل Y بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =