رهام

روز گذشته خبری درهمین صفحه درج شد مبنی براینکه نقش‌آفرینان زنجیره تامین محصول جدید سایپا  - رهام - گرد هم آمدند تا ضمن هماهنگی‌های لازم برای تامین قطعات مورد نیاز این خودرو، پیش‌تولید آن عملا آغاز شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته خبری درهمین صفحه درج شد مبنی براینکه نقش‌آفرینان زنجیره تامین محصول جدید سایپا  - رهام - گرد هم آمدند تا ضمن هماهنگی‌های لازم برای تامین قطعات مورد نیاز این خودرو، پیش‌تولید آن عملا آغاز شود. 
سازندگان مجموعه‌ها و قطعات اصلی پلت‌فرم «SP100» گروه خودروسازی سایپا که رهام محصول اصلی آن به‌شمار می‌رود، در این گردهمایی، هماهنگی‌های لازم را برای آغاز تولید انبوه این خودرو از سال آینده به‌عمل آوردند. دراین گردهمایی که بعدازظهر شنبه، ۲۱ دی‌ماه برگزار شد، علاوه‌بر مدیران ارشد سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه این گروه خودروسازی، مدیران‌عامل شرکت‌های قطعه‌ساز و تامین‌کننده، تعدادی ازشرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران ارشد شبکه بانکی کشور نیز که درفرآیند تولید محصول جدید سایپا ایفای نقش می‌کنند، حضور داشتند. درگزارش دیروز به‌شرح سخنان سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دراین همایش پرداختیم و در این گزارش از اعلام آمادگی زنجیره تامین سایپا برای تولید انبوه رهام خواهیم گفت.

   اعلام آمادگی کامل زنجیره تامین داخلی
دراین گردهمایی، نمایشگاهی جانبی نیز از خودرو رهام و قطعات مورد نیاز آن برای داخلی‌سازی برگزار شد که شرکت‌کنندگان علاوه بر بازدید از آن، درجریان فراخوان سایپا برای همکاری درتامین قطعات مورد نیاز برای تولید انبوه محصول جدید قرار گرفتند. سایپا تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی کرده است. همچنین قرار است تیراژ تولید این محصول درسال ۱۴۰۱ به 100 هزار دستگاه برسد. قطعه‌سازان داخلی با آگاهی از برنامه تامین قطعات خودرو رهام، برای تحقق این امر اعلام آمادگی کامل کرده‌اند. 
سایپا نیز که قصد عرضه هشت‌محصول جدید را طی سه‌سال آینده دارد، متقابلا اعلام کرده آماده‌ مشارکت در اجرای پروژه گیربکس‌اتوماتیک با قطعه‌سازان است. درحال‌حاضر حدود ۹۲ درصد از قطعات این خودرو داخلی‌سازی شده است و گروه خودروسازی سایپا آماده است برای هشت‌درصد باقی‌مانده، زمینه لازم را برای تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند. تولید قطعات باکیفیت و برخوردار از قیمت رقابتی اولویت مهم سایپا درهمکاری با قطعه‌سازان و شرکت‌های داخلی محسوب می‌شود.

   برنامه عرضه هشت‌محصول جدید مدرن و به‌روز
بنابر اعلام گروه خودروسازی سایپا، درسال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ هزار دستگاه و درسال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو رهام تولید خواهد شد. دومحصول جدید دیگر نیز درسال آینده و پنج‌محصول نیز در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از سوی سایپا به‌بازار عرضه خواهد شد تا سبد محصولات این خودروساز با مدل‌های مدرن و به‌روز کامل شود. درهمین‌راستا، گروه خودروسازی سایپا از داخلی‌سازی قطعات انژکتور و کیسه ایمنی هوا (ایربگ) خبر داده است؛ این دوقطعه ازجمله مهم‌ترین و پیچیده‌ترین قطعاتی بوده‌اند که باهمکاری قطعه‌سازان داخلی تولید آن‌ها نهایی شده است.

   ثمرات تغییرات مدیریتی
گروه خودروسازی سایپا با تغییر مدیریتی دربهمن ۹۷ با ایجاد یک رویکرد جدید، تحول در کیفیت و کمیت محصولات تولیدی خود را دردستورکار قرار داده و پس از مدیریت بحران ناشی از اعمال دور جدید تحریم‌ها و فشار حداکثری، برنامه‌های توسعه‌ای خود را آغاز کرده است. 
سایپا درماه‌های اخیر با اجرای پویش ملی بومی‌سازی قطعات، ضمن کاهش وابستگی زنجیره تامین خود به‌شرکت‌های خارجی، افزایش سطح داخلی‌سازی محصولات را به‌شکل عملیاتی دنبال کرده و درهمین راستا محوریت زنجیره تامین قطعات محصول جدید خود را روی توان قطعه‌سازان داخلی متمرکز کرده است. درحال‌حاضر ۹۵ درصد درآمدهای گروه سایپا به‌چرخه تولید هدایت می‌شود. براین اساس، با اجرای برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا پایان امسال و همچنین ایجاد انضباط مالی و کنترل هزینه‌های تولید، گروه سایپا سال آینده از زیان خارج شده و وارد مرحله سودآوری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =