جلسه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان ستاد علمی و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سایت 2 شرکت صنایع تولیدی کروز با حضور نمایندگان بخش‌خصوصی، شرکت‌ها و نمایندگان بخش دولتی و حاکمیتی به‌همراه بازدید از خط تولید و واحد تحقیق و توسعه این بنگاه اقتصادی برگزار شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،جلسه کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان ستاد علمی و فناوری دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در سایت 2 شرکت صنایع تولیدی کروز با حضور نمایندگان بخش‌خصوصی، شرکت‌ها و نمایندگان بخش دولتی و حاکمیتی به‌همراه بازدید از خط تولید و واحد تحقیق و توسعه این بنگاه اقتصادی برگزار شد. 
در ابتدای این نشست، مدیریت شرکت صنایع تولیدی کروز به‌توضیح مختصری درخصوص این شرکت از بدو تاسیس درسال ۶۱ تاکنون پرداخت و سپس اعضای این کمیسیون از ظرفیت‌ها، خطوط تولید و همچنین واحد تحقیق و توسعه این شرکت بازدید کردند. 
مدیر کروز در بازدید از خطوط تولیدی گفت: «با شروع تحریم‌ها قطعه‌سازان به‌دلیل عدم‌همکاری شرکای خارجی به‌فکر چاره افتادند و تنها راه گذر از این شرایط سخت را داخلی‌سازی قطعات های‌تک (High Tech) دانستند. زمینه و انگیزه داخلی‌سازی قطعات های‌تک مانند ECU، کنترلر ایربگ (ACU)، جلو‌آمپر، مولتی‌مدیا، پنل‌های نمایش‌دهنده اطلاعات، کنترل بدنه و... به‌دلیل تحریم‌ها و عدم‌تامین آن برای کروز ایجاد شد و این‌گونه این محصولات به‌تولید انبوه رسید.»‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ 
وی در بازدید از واحد تحقیق و توسعه این شرکت اظهار داشت: «این شرکت سعی بر آن داشته که در این سال‌ها از دانش و تخصص مهندسین، دانشجویان، نخبگان و دانشگاه‌های داخلی برای حل مسائل بنیادی استفاده کند.» پس از این بازدید، اعضا به‌بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوع جلسه پرداختند و درانتها مقرر شد کارگروهی برای تدوین پیش‌نویس مـــــدل تشکیل کنسرسیوم ملی خودرو الکتریکی تشکیل و این پیش‌نویس برای نهایی‌سازی در یک نشست نیم‌روزه با حضور همه ذینفعان مورد بررسی قــــرار گیرد و درصورت لزوم به‌شورای‌عالی انقلاب فرهنـــــگی برای تصویب ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =