استفان‌ وینکلمن

چالش‌ های روزانه ما با شرکت‌ هایی که به‌ دنبال تولید خودروهای لوکس هستند فرق بسیار زیادی دارد. اما چالش‌ هایی همچون دیجیتال‌ سازی یا الکتریکی‌ سازی که در برابر آینده خودروسازی قرار دارند برای ما بسیار آموزنده هستند و اگر بخواهیم به‌ سراغ طیف گسترده‌ تری از محصولات برویم، باید به آن‌ ها فکر کنیم

به گزارش «اخبار خودرو»، بوگاتی سال ۲۰۲۰ را با رکورد خارق‌ العاده ۳۰۰ مایل بر ساعت شیرون آغاز کرد و هنوز چیزی نگذشته به‌ فکر دنبال کردن چالشی جدید است و بعید نیست به‌ فکر افزودن مدلی جدید به‌خط تولید خود باشد.

در روزهای اخیر نشریه «اتوکار» مصاحبه‌ای را با «استفان‌ وینکلمن » مدیر عامل این ابرخودروساز فرانسوی انجام داده و طی آن درباره برنامه‌ های این شرکت برای آینده و همچنین مسائل گسترده‌تر صنعت‌خودرو سوالاتی را مطرح کرده و وینکلمن ۵۵ساله که درسابقه کار خود مدیرعاملی لامبورگینی را نیز دارد، از اول ژانویه ۲۰۱۸ به‌‌سمت مدیرعاملی بوگاتی درآمده و برای خود کارنامه درخشانی را با کسب جوایز متعدد برای دستاوردهایش درصنعت‌خودرو تدارک دیده است. 

شما اخیرا موفق شده‌اید با مدل شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+، رکورد سرعت ۳۰۰ مایل برساعت را بشکنید. بعد از این به‌دنبال چه‌هدفی هستید؟

برای پیشتاز بودن درتصمیمات دشوار می‌توان تمامی فاکتورهای عملکردی را تنها با یک خودرو تحت‌پوشش قرار داد و مدل پایه شیرون به‌خودی خود خودرویی خارق‌العاده است.

اما اگر بخواهید از دل آن بهترین خودرو عملکردی ممکن را تولید کنید، باید یا شتاب طولی و حداکثر سرعت را دنبال کنید (یعنی همان‌کاری که ما با مدل ۳۰۰+ کردیم) یا تمرکزتان را روی نیروی رو به‌پایین، فرمان‌پذیری و کاهش وزن بگذارید که تامین‌کننده ‌شتاب جانبی است. اما پرداختن به‌هر دو این‌ها دراین سطح بالا از عملکرد غیرممکن است. 

درنتیجه ما به‌سراغ یکی از این موارد رفتیم و حالا داریم روی بحث دیگری کار می‌کنیم که بهتر است خودتان حدس بزنید چه‌خواهد بود.   

آیا باید منتظر نسخه‌های خاص‌تری از شیرون باشیم؟‌

عرضه نسخه‌های متفاوت الزامی است. این خودرو چنین‌فرصتی را دراختیار ما قرار می‌دهد و درنتیجه اگر چنین کاری نکنیم، مشتریان از آن‌چه که ما از این ماشین ارائه می‌دهیم، خشنود نخواهند بود. اما اگر منظور ارائه نسخه‌های ویژه از این خودرو باشد، باید بگویم خیر؛ ما درابتدای عرضه شیرون این کار را کردیم و حالا تیم ما فرصت کافی برای رسیدن به‌آنچه وعده‌اش را داده بود، دارد. امسال ما مدل دیوو را عرضه خواهیم کرد. 

چطور می‌توان درآمد مالی شرکتی مانند بوگاتی را افزایش داد؟ 

ما مدام درحال گفت‌وگو با تامین‌کنندگان هستیم و دائما کاهش هزینه‌ها و ساده‌تر کردن فرآیندهای تولید را دنبال می‌کنیم. به‌علاوه ما به‌دنبال انجام کارهایی هستیم که بتوانیم از یک خودرو واحد توانایی‌های هرچه بیشتری را ارائه دهیم. درحال حاضر ما شیرون اسپرت، سوپراسپرت، دیوو، سنتودیه‌چی و لاوتونوآ را برای عرضه داریم. ارائه این میزان تنوع، کار ساده‌ای نیست؛ زیرا باید سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را روی حجم اندکی از تولید انجام دهیم و درنتیجه همیشه هرکاری را که انجام می‌دهید با ریسک بالایی همراه است.  

درحال حاضر صنعت‌ خودرو با سرعت بسیار بالایی به‌پیش می‌تازد. آیا این درست است که بوگاتی درحبابی دیگر مشغول به‌کار است و کاری با رویدادهای صنعت‌ خودرو ندارد؟ 

چالش‌های روزانه ما با شرکت‌‌هایی که به‌دنبال تولید خودروهای لوکس هستند، فرق بسیار زیادی دارد. اما چالش‌هایی همچون دیجیتال‌سازی یا الکتریکی‌سازی که در برابر آینده خودروسازی قرار دارند، برای ما بسیار آموزنده هستند و اگر بخواهیم به‌سراغ طیف گسترده‌تری از محصولات برویم حتما باید به‌آن‌ها فکر کنیم. این‌ها همگی می‌توانند به‌ما ایده‌ یک مدل دوم فرضی را بدهند. 

درباره مدل‌های خودران چطور ‌فکر می‌کنید؟ 

فکر نمی‌کنم این فناوری به‌بوگاتی ربطی پیدا کند. من همواره سعی کرده‌ام صادق باشم و بگویم ضرورتی ندارد که ما در هرزمینه‌ای اولین باشیم؛ اما اگر زمانی کاری را انجام می‌دهیم باید بهترین باشیم.  

درحال حاضر طرفدار سیستم‌های یاری‌رسان رانندگی هستم؛ زیرا زندگی را لذت‌بخش‌‌تر می‌کند. هیچ‌کس به‌این خاطر که بوگاتی یک خودرو خودران است، به‌سراغ آن نمی‌آید. 

مهم‌ترین عناصر دیجیتال‌سازی برای شما کدامند؟

برای شیرون فناوری‌های دیجیتال به‌موارد پایه‌ای در راندن آن مربوط می‌شوند. این خودرو نمی‌تواند یک دفتر سیار باشد. به‌نظر من این فناوری‌ها درشیرون مرتبط با گزارش آب و هوا و وضعیت ترافیک است و باید به‌راننده کمک کند تا به بهترین و ایمن‌ترین شکل ممکن به‌مقصد خود برسد. 

خودتان در حال حاضر چه مدل خودرویی سوار می‌شوید؟

من یک پانامرا اسپرت توریسمو دارم. من دائما سوار مدل‌های مختلف بوگاتی می‌شوم تا از جدیدترین تغییرات مطلع شوم؛ اما به‌غیر از این سالی یکبار نیز خودروام را تعویض می‌کنم. من کارهای زیادی نیز برای آئودی انجام داده‌ام و درنتیجه از مدل RS خوشم می‌‌آید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =