بزرگ‌ ترین رینگ دوچرخه‌ سواری در پایتخت ، منطقه۲۲

شهردار منطقه۲۲ گفت: «در آینده یک رینگ کامل دوچرخه‌سواری در منطقه خواهیم داشت همه رینگ‌های محله‌ها به هم متصل خواهند شد. ناگفته نماند این رینگ بزرگ‌ترین رینگ دوچرخه‌سواری تهران خواهد بود.» 

پیش‌تر می‌ گفتند جزیره‌ای جدا افتاده از پایتخت است، نه وسیله‌ نقلیه عمومی در آن پیدا می‌شود و نه منطقه‌ای است که دستکم اندکی با سالمندان و توان‌یابان سازگار باشد. از منطقه۲۲ پایتخت حرف می‌زنیم، منطقه‌ای که به‌واسطه دریاچه بزرگ خلیج‌فارس به محل مطلوبی برای سکونت پایتخت‌نشینان تبدیل شده است. جایی که حالا شهردارش می‌گوید با توجه به افزایش جمعیت در این منطقه، هم وضعیت حمل‌ونقل عمومی در آن بهبود یافته و هم معابر به‌گونه‌ای بازسازی شدند تا برای توان‌یابان و سالمندان مناسب باشند.

شهردار منطقه۲۲، علی نوذرپور، که پیش‌تر رئیس سازمان مطالعات و برنامه‌ریزی شهری وزارت کشور بوده، به تعدادی از سوالات پاسخ می‌دهد. 

او در ابتدا درباره چرایی کمبود سرانه حمل‌ونقل‌عمومی در منطقه۲۲ و کمبود فضاهای شهری مانند بوستان‌ها و فضای سبز در این منطقه گفت: «مشکل جدی که در منطقه۲۲ وجود داشت این بود که ساخت‌ و ساز بلند مرتبه در این منطقه شکل گرفت و بارگذاری سکونتی بیش از ظرفیت اکولوژیک انجام شد. از رسالت‌های این دوره مدیریت‌شهری، پاسخگویی به این کمبودها و تامین سرانه‌ها و ایجاد یک توسعه متوازن در منطقه۲۲ بود.» 

شهردار منطقه۲۲ درباره وضعیت پروژه‌ای فضای سبز و بوستان‌های این منطقه نیز تاکید کرد: «کمبودهایی که در این منطقه وجود داشت، این که در محله‌های شهری پارک‌ها و بوستان‌های محله‌ای شکل نگرفته بود و مردمی که در منطقه مستقر شده بودند، خواهان بوستان‌های کوچک‌ محله‌ای در کنار و اطراف منازلشان بودند. در این بخش «پارک تندرستی» را در محدوده‌ای به‌وسعت ۴.۵ هکتار در منطقه‌ای که در حال پذیرش جمعیت است، ایجاد کردیم. در سال‌های آینده اگر جمعیت بیشتری در اطراف این محل ساکن شوند، فاز دوم این بوستان را اجرا و محوطه این پارک راگسترش خواهیم داد.»

به‌گفته نوذرپور به‌دلیل افزایش جمعیت در منطقه۲۲ و احیای مناطق تجاری و تفریحی، یکی از معضلات اساسی نحوه دسترسی به این منطقه بود، حالا سرمایه‌گذاران در این منطقه مجاب شده‌اند برای پروژه مترو سرمایه‌گذاری انجام دهند و خط مترو غرب تهران قرار است به‌زودی از ایستگاه منطقه۲۲ افتتاح شود. 

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ایجاد زیرساخت‌های مربوط به معلولان در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: «در منطقه۲۲ ، ۳‌پروژه در حوزه زیرساخت‌های مربوط به معلولان که مربوط به تحقق شعار «تهران شهری برای همه» است، افتتاح کردیم. هدف ما از این اقدام و این شعار این بود ثابت کنیم تهران باید به شهری بدون مانع برای همه اقشار اجتماعی فارغ از جنسیت و معلولیت تبدیل شود.

او تاکید کرد: «در  ابتدا تلاش کردیم مانند شبکه معابر اصلاح هندسی، آسفالت تراش و روکش را که عمده پروژه‌ها در این بخش است، سروسامان دهیم. روکش مکانیزه آسفالت بزرگراه آزادگان و احداث معبر زحمتکش به طول ۸۰۰ متر در یکی از نواحی منطقه۲۲ از دیگر اقدامات بود. احداث پیاده‌رو در دو خیابان، اصلاح هندسی در چند پروژه، احداث انهار در ۳محور، احداث دیوارسنگی، بهسازی و احداث مسیر دوچرخه در منطقه نیز ازجمله اقداماتی بود که باید در راستای تحقق شعار شهری برای همه انجام می‌شد.» 

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه احداث مسیر دوچرخه در این منطقه و بهبود مسیرها در منطقه حوالی دریاچه خلیج‌فارس از مهم‌ترین اهداف شهرداری است، گفت: «در آینده یک رینگ کامل دوچرخه‌سواری در منطقه خواهیم داشت همه رینگ‌های محله‌ها به هم متصل خواهند شد. ناگفته نماند این رینگ بزرگ‌ترین رینگ دوچرخه‌سواری تهران خواهد بود.» 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =