کد خبر: 227369
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کارلوس‌ گون

دولت‌های ژاپن و لبنان فقط ۴۰ روز فرصت دارند تصمیم بگیرند مدیرسابق نیسان به‌ ژاپن فرستاده شود یا تا زمان اتمام تحقیقات دادگاه در لبنان بماند.

به گزارش «اخبار خودرو»، کارلوس گون که از ماه پیش به‌لبنان گریخته امید داشت که در این کشور طعم امنیت را پس از مدت‌ها تجربه کند. اما ممکن است این تجربه تنها به‌مدت چندهفته باشد.  

به‌ هر سوی دستگاه قضایی ژاپن او را متهم به‌فرار مالیاتی و گزارش غلط درباره درآمدهای خود کرده است؛ اتهاماتی که گون هیچ‌یک از آن‌ها را قبول ندارد و به‌همین خاطر تصمیم گرفت که از چنگ سیستم قضایی ژاپن رهایی پیدا کند.  با این وجود ظاهرا ژاپن و لبنان درحال انجام مذاکراتی هستند که هنوز به‌توافقی منجر نشده است.  در این شرایط تیم وکلای گون امیدوارند او در لبنان بماند. 

طی روزهای اخیر برخی منابع داخلی دولت ژاپن به‌صورت غیررسمی اعلام کرده‌اند درخواست‌های جدی به‌لبنان برای پس فرستادن گون ارسال شده است.

یکی از این منابع گفت: «لازم است درباره این تقاضا به‌صراحت توضیح داده شود.»  

ارتباط بین این دو دولت در ابتدا از طریق پلیس بین‌الملل انجام می‌شد، اما طی روزهای اخیر این روند تغییر پیدا کرده و طبق قوانین لبنان آن‌ها الزامی به‌رعایت تقاضای پلیس اینترپل نمی‌بینند.

سخنگوی اینترپل روز جمعه اعلام کرده بود لازم است توافقاتی بین دو کشور برای تبادل مجرم انجام شود. 

گون به‌غیر از لبنان تابعیت فرانسه و برزیل را نیز دارد؛ اما در این کشورها پلیس اینترپل دسترسی بیشتری روی مجرمان دارد و بنابراین لبنان به‌بهترین گزینه گون تبدیل شده است. با این وجود باید منتظر ماند و دید که آیا دولت لبنان با بازگشت مدیرسابق نیسان به‌ژاپن موافقت می‌کند یا خیر.

اما به هر سوی این امکان وجود دارد که پس از پایان تحقیقات دادستان‌های ژاپنی او راهی این کشور شده و در محضر دادگاه حاضر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =