کد خبر: 227408
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۱
استرول

پــس از جلســه ای کــه روز جمعه بــا حضور ســهام داران آســتون مارتین برگزار شد، درنهایت این شــرکت تصمیم گرفت ۲۰درصد از سهام خود را به میلیاردر کانادایی حاضر در موتوراسپرت بفروشد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سرمایه تزریق شده از سوی استرول قرار است برای ساخت شاســی بلند جدید این شــرکت یعنی «DBX» استفاده شود. این مبلغ شــامل ۱۸۲ میلیون پوند (معادل ۲۳۹ میلیون دلار) خواهد بود که در ازای آن اســترول ۷.۱۶ درصد از سهام آستون مارتین را دراختیار خواهد داشــت.

پس از این خریداری، استرول می تواند با پرداخت ۳۱۸ میلیون پوند دیگر به ســایر سهام داران، جایگاهی را در هیات مدیره آستون مارتین به دست آورد. البته براساس قوانین حقوقی او تنها می تواند تا ۲۰ درصد سهم خود را دراین شرکت افزایش دهد.

آستون مارتین اعلام کرده است این تصمیم باعث خواهد شد درافزایش نقدینگی و کاهش مسائل مالی به این شرکت کمک کند و باعث شــود عملکرد مالی آن ها همچون سال ۲۰۱۹ شرایط نامناسبی را تجربه نکند.

اســترول تنها فردی نبود که قصد داشت به آستون مارتین ســرمایه تزریق کند، بلکه هلدینگ جیلی رقیب او بود. جیلی که سهام ولوو، لوتوس و بخش کوچکی از سهام دایملر را در اختیار دارد، علاقه زیادی به اشتراک فناوری های خود با آستون مارتین داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =