کد خبر: 227410
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸
استراتژی جدید رنو و نیسان

مدیران ســه برند خودروسازی رنو، نیســان و میتسوبیشــی بــرای آینده همکاری خــود تصمیــم گرفتند. حالا مشــخص شــده هرکدام از اعضای این اتحاد در چه حوزه ای فعالیت خواهد کرد تا کل کسب وکارشــان رشــد پیدا کند.

این استراتژی باعث خواهد شد از لحاظ جغرافیایی دنیا بیــن اعضای این اتحاد تقسیم شود. به صورتی که اعضای اتحاد عملیات خود را در مناطقی انجام خواهند داد که نقاط قوت آن ها در آنجاست. این روند باعث خواهد شــد مهندســان تمرکــز بیشــتری روی تقاضــای مشتریان در بخش D&R داشته باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، ژان دومنیک سنارد، رئیس هیات مدیره رنو روز پنجشنبه اعلام کرد جزئیات این برنامه قرار است در ماه می منتشر شود؛ یعنی زمانی که برنامــه میان مدت این سه شرکت اعلام خواهد شد. سپس آثار این تصمیم گیری را درمحصولات و روند ارتقای آن ها خواهیــم دید.

البته برخی دستورات این برنامه جدید از همین الان مشخص شده است. از لحاظ جغرافیایی رنو قرار است دربازار اروپا بیشترین نفوذ را داشته باشد. نیســان درچین حضور خواهد داشــت و میتسوبیشی به سمت جنوب شرق آسیا خواهد رفت.

هنوز مشخص نشده است آمریکای شمالی در اختیار کــدام برند خواهــد بود؛ اما درشرایط فعلی نیسان بیشترین حضور را در این ناحیــه دارد.

به غیــر از بحث جغرافیایی، این سه شــرکت مهندسی محصــولات و بخش تحقیق و توســعه فناوری های مختلف را نیز تقسیم خواهند کرد؛ به این ترتیب که یک کمپانی توسعه را برعهده خواهد گرفت و دوکمپانی دیگر افرادی را برای کمک به تحقیقات ارسال خواهند کرد.

این روند نســبت به روش قدیمی تفاوت زیادی دارد؛ چراکه مثلا در فرانسه و ژاپن به صورت موازی روی پروژه های مشابهی کار می شــد. همچنین ایــن روند باعث خواهد شد آنچه زیر بدنه خودروها قرار گرفته با همکاری بیشتری نسبت به قبل تولید شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =