بورس و بازار خودرو

شاخص‌کل بورس تهران روز گذشته با افزایش 10هزار و 664 واحدی در تراز 438هزارواحدی ایستاد و رکود جدیدی را در این زمینه خلق کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»،بعد از روند روبه‌رشدی که خودروسازان حاضر در بورس طی این چند وقت سپری کردند، ارزش آن‌ها در بازار سهام با افزایش فزاینده‌ای روبه‌رو بود، به‌طوری‌که تا پایان دادوستدهای روز دوشنبه، ارزش بازار شرکت ایران‌خودرو 18هزارو998میلیاردتومان، سایپا 14‌هزارو713میلیاردتومان، پارس‌خودرو 5هزارو773میلیاردتومان و زامیاد نیز یک‌هزارو778میلیاردتومان است. 
از سوی دیگر، در معاملات روز دوشنبه نمادهای سایپا، ارس‌خودرو، سایپاآذین، صنایع‌ریخته‌گری‌ایران، زامیاد، سرمایه‌گذاری‌رنا، قطعات‌اتومبیل‌ایران، رینگ‌سازی‌مشهد، رادیاتورایران، چرخشگر، نیرومحرکه، لنت‌ترمزایران و سازه‌پویش مثبت شدند و درمقابل نمادهای تولید محور خودرو، موتورسازان تراکتورسازی‌ایران و مهرکام‌پارس 
منفی خوردند. 
همچنین در گروه خودرویی طی 86هزار نوبت معاملاتی، 775میلیون سهم به ارزش 412میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 68هزارو430میلیاردتومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش 2398 واحدی در تراز 77هزار واحدی ایستاد.
   دو عامل تعیین‌کننده برای گروه خودرویی
شاخص‌کل بورس تهران روز گذشته با افزایش 10هزار و 664 واحدی در تراز 438هزارواحدی ایستاد و رکود جدیدی را در این زمینه خلق کرد. ازسوی‌دیگر، باتوجه به ورود جریان نقدینگی قدرتمند به بورس تهران به‌نظر می‌رسد حداقل در کوتاه‌مدت و تا پایان سال روند مثبت بازار سهام ادامه یابد. در این رابطه، دو موضوع انتشار گزارش‌های ده‌ماهه و همچنین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای دو صنعت خودرویی و بانکی می‌تواند از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. بنابراین، تا زمانی‌که این نقدینگی سرازیر بورس شود، می‌توان انتظار داشت روند روبه‌رشد بازار سهام همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =