کد خبر: 227438
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
ماشین

اتومبیل وسیله است که از زمان اختراع آن زندگی بشر دچار دگرگونی شد و امروزه نزد همه شناخته شده است اما تاریخچه ابداع آن به یک زمان خاص و یک فرد بازنمی‌گردد بلکه به مرور زمان این وسیله دچار تکامل شد تا به شکل و تجهیزات امروزی تبدیل شود.

در سال ۱۶۰۰ میلادی یک شهروند هلندی با نام سیمون ستوین یک ارابه ساخت که بدون اسب و با استفاده از نیروی بادبان‌هایش حرکت می‌کرد اما شروع صنایع اتومبیل سازی با اختراع موتور احتراقی به وسیله لونوار بلژیکی آغاز شد و از آن زمان روند تکامل موتور احتراقی در این صنعت سرعت زیادی گرفت تا جایی که کارل بنز مخترع آلمانی در سال ۱۸۸۶ اولین اتومبیل با موتور ۴ سیلندر و سیستم جرقه زنی با استفاده از الکتریسیته را اختراع کرد.

آشنایی ایرانیان با اتوموبیل نیز به سال ۱۲۷۰ هجری شمسی و دوران پادشاهی مظفرالدین شاه برمی‌گردد، زمانی که او در یکی از سفرهای اروپایی خود ۲ دستگاه اتومبیل رنو مدل ۱۸۹۰ میلادی را خریداری کرد و با خود به ایران آورد تا سرآغازی شود برای تاریخچه اتومبیل در ایران.

غول‌های خودروسازی جهان با پیشرفت روزافزون تکنولوژِی در قرن نوزدهم، تغییرات زیادی در صنایع خودروسازی اتفاق افتاد و امروزه این صنعت به یکی از پردرآمدترین صنایع داخلی کشورها تبدیل شده است. خودروسازی در دنیا به صورت چند ملیتی و تحت تملک شرکت مادر اداره می شود اما به طور کلی در آلمان مرسدس بنز،بی ام دبلیو، پورشه، آئودی، فولکس واگن و باخ؛ در ایتالیا مازراتی، فراری، لامبورگینی و آلفارومئو؛ در فرانسه پژو، رنو، سیتروئن و بوگاتی؛ در انگلستان جگوار، بنتلی، ام جی و لندروور؛ در سوئد ولوو؛ در کره جنوبی هیوندای، کیا و سانگ یانگ؛ در ژاپن میتسوبیشی، لکسوس، مزدا، هوندا، تویوتا و نیسان؛ در آمریکا فورد، دوج، جیپ، کادیلاک و هامر و در چین ام وی ام از معروف ترین برندهای خودرو به شمار می‌روند.

لوازم جانبی ماشین و روش‌های تامین آن تولید خودروی با کیفیت و تامین قطعات و لوازم جانبی پس از تولید دو اصل جدا نشدنی در تمامی کارخانه‌های معتبر خودروسازی در جهان است به گونه‌ای که امروزه یکی از معیارهای خرید خودرو در این بازار رقابتی برای خریداران، دسترسی آسان به لوازم و قطعات جانبی اتومبیل مد نظر است. به همین دلیل نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و فروشگاهای تامین قطعات زیادی برای خودرو تاسیس شده است و فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری این محصولات را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند.

چند سالی است که دسترسی به این قطعات و خدمات در کشور ما نیز به صورت آنلاین امکان پذیر شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌های معتبر، قطعه و خدمات مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خرید کرده و در محل مورد نظر دریافت کنند.

یکی از این سایت‌های معتبر دیجی کالاست. روش خرید لوازم جانبی ماشین از دیجی کالا بسیار آسان است و کافی است تنها با مراجعه به این سایت و انتخاب محصول مورد نظر آن را  حداکثر طی ۷۲ ساعت در آدرسی که به هنگام خرید درج شده، تحویل گرفت.

از ویژگی‌های مهم این سایت امکان خرید با تخفیف از دیجی کالا است که این امکان را برای شما مشتریان گرامی فراهم می‌کند تا کالای مورد نظر خود را ارزان‌تر از قیمت بازار تهیه کنید.

علاقه مندان برای مشاهده و خرید کد تخفیف محصولات دیجی کالا می‌توانند به سایت تخفیفان به آدرس www.takhfifan.com  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =