تایر

قیمت‌ کاذب تایرهای سواری در بازار می‌شکند. اتفاقی که از دو روز گذشته رقم خورده و گروه صنعتی بارز به‌عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده تایر مورد نیاز کشور پرچمدار آن  است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، قیمت‌ کاذب تایرهای سواری در بازار می‌شکند. اتفاقی که از دو روز گذشته رقم خورده و گروه صنعتی بارز به‌عنوان اصلی‌ترین تامین‌کننده تایر مورد نیاز کشور پرچمدار آن  است. 
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» مدیرکل فروش گروه صنعتی بارز در نامه‌ای خطاب به تمام نماینده‌های این گروه صنعتی ‌تا اطلاع ثانوی آنها را مکلف به توزیع تایر در محل نمایندگی، ‌به مصرف‌کننده نهایی کرده است. علیرضا یحیی‌زاده دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی لیدر بازار تایر ایران را شرایط نامناسب بازار تایرهای رادیال سواری در نقاط مختلف کشور  اعلام کرد و گفت با تاکید مستمر نهادهای نظارتی،‌ گروه صنعتی بارز برای سامان دادن به وضعیت فروش تایر در سطح کشور بر عملکرد تمام نمایندگان خود نظارت بیشتری خواهد کرد. به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌اگرچه ماه‌هاست تایرسازان بر کافی بودن حجم تولیدات خود و حتی افزایش تیراژ تولید برخی سایزها مانند تایرهای خانواده پراید تاکید دارند اما بازار واکنش مثبتی به این اخبار نشان نداده و همچنان این سایز با اختلاف قیمت دو برابری به دست مصرف‌کننده نهایی می رسد. آنهم در شرایطی که تمام شرکت‌ها در نامه‌های مجزا به نماینده‌های خود تاکید کرده‌اند تایر باید با نرخ مصوب به دست مصرف‌کننده برسد. ازسوی‌دیگر برخی شنیده‌ها درباره فروش اینترنتی توسط بعضی شرکت‌ها و حتی سایت‌های فروش تایر نیز باعث شد قیمت بعضی سایزها همچنان بالا باقی بماند و سود سرشاری به جیب تعدادی از تایرفروشان بازار برود.
حالا اما گروه صنعتی بارز کلیه نماینده‌های خود را تا اطلاع‌ثانوی مکلف به عرضه و توزیع تایر در محل نمایندگی به مصرف‌کننده نهایی کرده است. اقدامی که اگرچه می تواند قیمت این کالا را به تعادل برساند اما بی‌شک باعث آسیب به اقتصاد واحدهای خرده‌فروشی در سطح بازار خواهد شد و سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی به‌صورت یک‌جا به جیب عاملین این شرکت خواهد رفت. بر اساس نامه مدیرکل فروش بارز به عاملین این شرکت، ‌نماینده‌ها موظف هستند نسبت‌به درج نام و شماره تلفن‌همراه مشتری،‌ سایز و طرح گل‌تایر در فاکتور فروش اقدام کنند و رسید پرداختی از دستگاه کارتخوان را نیز در مدارک خود بایگانی کنند. 
علاوه‌بر  این هر خودرو  طی 6ماه تنها مجاز به دریافت 2حلقه تایر خواهد بود و لیست قیمت مصوب محصولات بارز با سربرگ گروه صنعتی بارز باید در معرض دید مصرف‌کنندگان نهایی قرار بگیرد. البته شرکت این هشدار را هم به نماینده‌های خود داده است که در صورت وصول گزارش  تخلف ازسوی نهادهای نظارتی با خاطیان برخورد خواهد کرد و در مرحله اول اقدام به کاهش سهمیه به نصف و در مرحله دوم اقدام به قطع همکاری می‌کند. حال باید دید آیا گروه صنعتی بارز به تنهایی و بدون ورود دیگر شرکت های تایرساز به این میدان موفق به کنترل قیمت‌ها خواهد شد یا در آینده انجمن تولیدکنندگان تایر و شرکت‌های دیگر نیز در اقدامی مشابه خواستار عرضه مستقیم تایر توسط نماینده‌های خود به مردم خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =