کد خبر: 227540
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
صنعت خودروسازی چین

در شهر ووهان که مرکز شیوع کرونا شناخته می‌شود، خودروسازان مهمی همچون جنرال‌موتورز، نیسان، رنو، هوندا و گروه «PSA» کارخانه دارند

به گزارش «اخبار خودرو»، بخش کسب‌ و کار «سی‌ان‌ان» گزارش داده مشکلاتی که ویروس کرونا برای زنجیره تامین خودروسازان ایجاد کرده، می‌تواند تاثیر زیادی روی شرایط صنعت‌خودرو داشته باشد.می‌دانیم شرایط اقتصادی در چین باعث شده طی دو سال اخیر شاهد روند نزولی فروش خودرو باشیم. همچنین کاهش یارانه برای خرید خودروهای برقی از سوی دیگر باعث شد علاقه‌ چینی‌ها نسبت به‌خریداری خودرو جدید کاهش پیدا کند. اما از زمانی که ویروس کرونا شایع شده، بنابر پیشنهادی که از سوی دولت چین اعلام شده است، بسیاری از کارخانه‌های بزرگ قصد دارند تا هفته آتی درهای خود را بسته نگه دارند.

موسسه تحقیقاتی «S&P» باور دارد که این موضوع باعث خواهد شد سودآوری خودروسازان آسیایی در سه‌ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

در شهر ووهان که مرکز شیوع کرونا شناخته می‌شود، خودروسازان مهمی همچون جنرال‌موتورز، نیسان، رنو، هوندا و گروه «PSA» کارخانه دارند. درمجموع کارخانه‌های خودروسازی این منطقه ۹ درصد از کل حجم تولید خودرو در چین را به‌خود اختصاص داده‌اند.

حتی فولکس‌واگن نیز که خط مونتاژی در این منطقه ندارد، به‌خاطر حضور ۲۴ شرکتی که قطعاتش را تامین می‌کنند و در این منطقه حاضر هستند، تا ۴۰ درصد تولید خود را کاهش داده است. البته این خودروساز اعلام کرده از برنامه تولید عقب نیست و زنجیره تامین خود را از راه‌های دیگری پیش خواهد برد.

سخنگوی فولکس‌واگن گفت: «در زمان آغاز روند مونتاژ ما به‌صورت تمام‌وقت فعالیت خواهیم کرد و به‌تعهدات از پیش‌تعیین‌شده پایبند هستیم.»

بسیاری از قطعه‌سازان بزرگ همچون بوش، ZF، فائورسیا و والئو که بخشی از فعالیت خود را به‌چین منتقل کرده‌اند نیز تحت‌تاثیر این جریان قرار گرفته و احتمالا مشکلاتی در اجرای تعهدات خود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =