بورس

پس از ایران خودرو، شرکت سایپا نیز به‌طور رسمی افزایش سرمایه خود را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از ایران خودرو، شرکت سایپا نیز به‌طور رسمی افزایش سرمایه خود را اعلام کرد. سایپا قصد دارد سرمایه فعلی خود را به میزان 440درصد از 3.9هزار به 21.2هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این خودروساز از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها محقق خواهد شد تا قادر به اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت شود. 
این در حالی است که بعد از اعلام افزایش سرمایه ایران‌خودرو، نماد این شرکت روندی اصلاحی خود را آغاز کرد. حال با توجه به وضعیتی که وجود دارد، خودرویی‌ها این روزها در فاز استراحت هستند. حال باید دید روند کلی بازار به چه سمتی‌وسویی حرکت خواهد کرد و با‌توجه به این موضوع؛ مسیر خودرویی‌ها را پیش‌بینی کرد. به نظر می‌رسد افزایش سرمایه دیگر نمی‌تواند به‌عنوان محرک اصلی این صنعت بورسی عمل کند، چراکه تاثیر خود را گذاشته و این عامل دیگر به‌تنهایی کارساز نیست. بر این اساس، اگر بازار در هفته جاری بتواند روند مثبتی را مانند روزهای پیشین طی کند، گروه خودرویی نیز می‌تواند روند صعودی را دوباره تجربه کند.

   ارزش 65.5هزار میلیاردی بازار خودرویی‌ها 
در دادوستدهای روز چهارشنبه گروه خودرویی نمادهای سایپا، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، زامیاد، سایپا آذین، فنرسازی زر، رادیاتورایران، رینگ‌سازی مشهد، محورسازان ایران‌خودرو، لنت ترمز ایران، مهندسی نصیرماشین، بهمن‌دیزل و فنرسازی خاور مثبت شدند و در مقابل نمادهای ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران و ایرکا پارت صنعت منفی خوردند. 
همچنین در گروه خودرویی طی 103هزار و 172 نوبت معاملاتی، 769 میلیون سهم به ارزش 400میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 65هزارو478 میلیارد تومان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =