بورس

روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران با افزایش ۲۹۰۸ واحدی در کانال ۴۶۱هزار و ۹۸۸واحدی ایستاد. این روزها بورس تهران قدری از فضای رشد شتابان فاصله گرفته است و معاملات با عقلانیت بیشتری پیگیری می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نزدیک به ۲هزارمیلیاردتومان از ارزش کل بازار این صنعت بورسی کاسته شد. دیروز طی۸۴هزار نوبت معاملاتی، ۶۹۳میلیون سهم به ارزش ۳۴۳میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر ۶۳هزارو۵۰۹ میلیارد تومان شد. این در حالی است که ارزش خودرویی‌ها تا پایان معاملات هفته گذشته به ۶۵هزارو۴۷۸ میلیارد تومان رسیده بود.

همچنین روز شنبه خودرویی‌ها روند نزولی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، سایپاآذین، فنرسازی زر، گروه بهمن، نیرومحرکه، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، الکتریک‌خودرو شرق، بهمن‌دیزل، چرخشگر و سازه‌پویش منفی خوردند و درمقابل نمادهای صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، لنت ترمز ایران، مهندسی نصیرماشین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، ایرکا پارت‌صنعت و تولید محور خودرو مثبت شدند. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز دیروز با افزایش ۲۲۱۴ واحدی در تراز ۷۱هزار و ۵۶۹ واحدی ایستاد.

اصلاح قیمت‌ ها در بازار سهام

روز گذشته شاخص‌کل بورس تهران با افزایش ۲۹۰۸ واحدی در کانال ۴۶۱هزار و ۹۸۸واحدی ایستاد. این روزها بورس تهران قدری از فضای رشد شتابان فاصله گرفته است و معاملات با عقلانیت بیشتری پیگیری می‌شود. 

ازسوی‌دیگر، با توجه به نقدینگی موجود در بازار، به نظر می‌رسد اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند، باید کم‌کم منتظر خروج نقدینگی از بازار سرمایه باشیم؛ امری که فعالان حرفه‌ای بازار نیز از آن استقبال می‌کنند. 

چراکه اگر این حجم از نقدینگی به‌صورت مداوم وارد بورس می‌شد، به‌طور قطع جای دیگری از بازار سهام کشش خود را از دست  می‌داد و ورق معاملات برمی‌گشت. حال در چنین فضایی باید منتظر اصلاح قیمت‌ها در بازار سهام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =