تسلا مدل y

هنوز برقی ساز آمریکایی اقدام به معرفی مشخصات فنی کراس اوور جدید خود نکرده است. اما برخی منابع همچون وبسایت TireRack پیش از تحویل نخستین نمونه های این محصول اقــدام به معرفی ابعاد تایر خودرو کرده اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هنوز برقی ساز آمریکایی اقدام به معرفی مشخصات فنی کراس اوور جدید خود نکرده است. اما برخی منابع همچون وبسایت TireRack پیش از تحویل نخستین نمونه های این محصول اقــدام به معرفی ابعاد تایر خودرو کرده اند.

این وبســایت که محبوبیت چشــمگیری در بین توزیع کنندگان تایر در ایالات متحده دارد، اعلام کرد تسلا برای نسخه هایی با توان پیمایشی بالا و عملکردی مدل Y از تایرهای متفاوتی استفاده می کند. البته درنســخه عملکردی این خــودرو تایرها پهنای بیشــتری دارند اما در نســخه اســتاندارد یا Rang Lang با توان پیمایشی بالا این خودرو از تایرهای گودیر Eagle Touring چهارفصل اســتفاده می کند البته سود جســتن از آن در شرایط آب و هوایی گوناگون امکانپذیر اســت. اما در مورد دو نســخه عملکردی و عملکردی ارتقایافته PERFORMANCE و PERFORMANCEUPGRADE تســا ترجیح می دهد سراغ تایرساز ایتالیایی پیرلی و لاستیک های مشهور Zero-P برود.

البته مدل Y نســخه عملکردی با شــتابگیری ۵.۳ثانیه برای رســیدن به ســرعت ۹۶کیلومتربرساعت و حداکثر ساعت ۲۵۰کیلومتربرساعت نیاز به تایرهای با عملکرد بالا دارد. البته باتوجه به پیشینه تسلا ممکن است در لحظه آخر این خودروساز اقدام به تغییر تامین کنندگان خود ازجمله تایرهای و حتی ابعاد آن کند. اما فعال در نسخه های معمولی این خودرو از دو نوع تایر ۱۹اینچ با ابعاد ۲۵۵ به ۴۵ ســایدوال ۱۴۴میلیمتر و قطر ۷۱۱میلیمتر یا ۲۰اینچی با ابعاد ۲۵۵ به ۴۰ ســایدوال ۱۰۲میلیمتر و قطر ۷۱۱میلیمتر استفاده می شود.

در نســخه های عملکردی این مدل Yبه تایر پیرلی پی-زیرو بــا ابعاد ۱۹اینچی ۲۵۵ به ۴۵ســایدوال ۱۱۴ میلیمتــر و قطر ۷۱۱میلیمتر همراه خواهــد بود. در نهایت باید به نســخه عملکردی ارتقایافته اشــاره کرد ابعاد لاستیک های آن نسبت به نسخه عملکردی ارتقایافته و به ۲۱اینچ در جلو با ابعاد ۲۲۵ به ۳۵ســایدوال ۸۹میلیمتر و قطر ۷۱۱میلیمتر و ۲۱ اینچ عقب با ابعاد ۲۷۵ به ۳۵ ســایدوال ۹۷ میلیمتر و قطر ۷۲۶میلیمتر افزایش پیدا کرده است.

البته وبسایت تایر راک پیشنهاد داد برای نسخه معمولی میتوان از تایرهای چهارفصل بریجســتون Quiettrack Turanza هم اســتفاده کرد و برای نسخه های عملکردی میشلن 4S Sport Pilot را پیشنهاد داده است.

مدل Y تسلا در هر دو نسخه عملکردی و با توان پیمایشی بالا از دو موتور برقی برای محرک شدن هر چهارچرخ استفاده می کند ولی در نسخه عملکردی جدید از سیستم ترمز ارتقایافته، تعلیق اسپرت، رینگ های با طراحی اوبرتوربین، پدالهایی با پوشش آلومینیومی بهره گرفته اما نکته مهم آنکه ارتقا ۱۰مایلبرساعت معادل ۱۶کیلومتربرساعت، سرعت نهایی این خودرو است. در نسخه پایه این خودرو با قیمت ۵۲هزارو۹۹۰دالر عرضه میشــود و نســخه عملکردی نیز از ۶۰هزارو۹۹۰دلار آغاز می شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد مهدی IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    بیست بیست عالی عالی ای کاش دنیای خودرو بخش ویدیویی هم داشت اما بیست بیست هستید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =