مترو

به‌گفته شهردار منطقه‌یک، با اتصال این دو خط به یکدیگر اهالی شرق منطقه که از نعمت مترو بی‌بهره بودند نیز به یکدیگر متصل می‌شوند.  

کمتر کسی است این روزها از ترافیک سرسام‌ آور در امان مانده باشد. ترافیکی که معمولا هنگام نوروز به حداکثر می‌رسد و امان شهروندان را می‌برد. شهروندانی که ساکن یک منطقه هستند؛ اما به این دلیل که محل سکونتشان در جوار مراکز خرید بوده؛ عملا هیچ چاره‌ای ندارند. شاید بسیاری از شهروندان برای رهایی از معضل ترافیک به استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی اندیشیده باشند، وسیله نقلیه‌عمومی مانند مترو. اما مترو برای همه در دسترس نیست یا استفاده از آن را به دردسری بزرگ تبدیل می‌کند. تغییر چند مسیر و راه و ایستگاه و دور شهر چرخیدن، تردد شهروندان را دشوارتر می‌کند.

مترو فارغ‌از شلوغی ایستگاه‌ها یک مشکل ساختاری بزرگ دارد؛ آن هم عدم دسترسی شرق به غرب یا شمال به جنوب است. یعنی برای رفتن از یک به خط دیگر شاید مجبور باشید چندبار خط عوض کنید. گاهی پیش می‌آید در یک منطقه شهرداری تهران سکونت دارید که برای جابه‌جایی و استفاده از خطوط مترو ناچارید خود را به مرکز شهر برسانید پس راهی ایستگاه موردنظر می‌شوید. اتفاقی که درباره خطوط مترو در منطقه‌یک تهران افتاده است.

چندی پیش مدیرعامل مترو تهران اعلام کرد به‌زودی قرار است خطوط یک و سه مترو که تعدادی از ایستگاه‌های هر دو خط در منطقه‌یک قرار دارند به یکدیگر متصل شوند. خبری که حالا شهردار منطقه‌یک تهران هم آن را تاحدودی در دست اقدام می‌داند. 

علی امام درباره سرانجام این طرح در اردیبهشت‌ماه گفته بود طرح جامع حمل‌ونقل تهران که مورد بازنگری قرار گرفته است باید به تصویب شورای عالی ترافیک برسد. 

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه‌یک تهران در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» اعلام کرد این اتفاق در ابتدای سال 99 اجرایی خواهد شد.

او در ابتدا با اشاره به ترافیک منطقه یک در اغلب روزهای سال توضیح داد: «منطقه‌یک تهران همواره یکی از مراکز پرترافیک و پرتردد شهرداری است، حتی در مواقعی که دیگر مناطق شهر تهران شلوغ نیست، باز هم منطقه‌یک از ترافیک شدیدتری برخوردار است. و تردد در آن برای بسیاری از شهروندان دشوار است.» 

شاید برای کسانی که گهگاه راهشان به آن منطقه می‌افتد، این گره‌های ترافیکی کلافه‌کننده باشد، اما برای کسانی که در آن محدوده ساکن هستند و مسافر دائمی آن، تنها خواسته‌شان رهایی از این وضعیت است.

موسوی تاکید کرد: «روانسازی ترافیک یکی از اقداماتی است که قرار است در این منطقه صورت بگیرد.» 

وی ادامه داد: «ما جلسات متعددی با فرماندهی پلیس راهور داشته‌ایم و تمام بازیگران اصلی در این حوزه برای اصلاح وضعیت کنونی و روانسازی ترافیک منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.» 

اتصال خط‌یک مترو به خط‌سه نیز یکی از اقداماتی است که قرار است در سال 99 در راستای کاهش ترافیک منطقه صورت بگیرد.

موسوی ادامه داد: «جلسات متعددی با مسئولان مترو و شهردار پایتخت و رئیس شورای اسلامی شهر تهران انجام شده و قرار است در ابتدای سال 99 عملیات حفاری و اجرایی برای این اتصال صورت گیرد.» 

به‌گفته شهردار منطقه‌یک، با اتصال این دو خط به یکدیگر اهالی شرق منطقه که از نعمت مترو بی‌بهره بودند نیز به یکدیگر متصل می‌شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =