بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی دو نماد سایپا و ایران‌خودرو منفی خوردند.

  به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی دو نماد سایپا و ایران‌خودرو منفی خوردند. اما درمقابل پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، سرمایه‌گذاری رنا، فنرسازی خاور، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل، ایرکا پارت‌صنعت، چرخشگر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران مثبت شدند. از میان نمادهای خودرویی، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، رادیاتور ایران، فنرسازی زر و نیرومحرکه منفی نیز خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 127هزارو 936 نوبت معاملاتی، 926میلیون سهم به ارزش 483میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ بر 65هزارو675 میلیارد تومان شد. براساس این گزارش، شاخص کل بورس تهران دیروز نیز با افزایش 4831 واحدی در تراز 503هزار واحدی قرار گرفت و از نیم‌میلیون واحد گذشت.

  تشکیل سبد برحسب سطح ریسک‌پذیری
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازار سرمایه، امکان تشکیل سبد سرمایه‌گذاری متنوع بر حسب سطح ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران و بازنگری در ترکیب آن بر حسب تغییر در واقعیت‌ها، مفروضات و انتظارات است. با توجه به این‌که بازار سرمایه همواره تحت تاثیر متغیرهای مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داخلی و بین‌المللی است، حرکت جریان پول در میان صنایع مختلف تابعی از نوسانات در متغیرهای موثر بر آن خواهد بود.
   بازدهی بهتر نسبت به بازارهای موازی
ازجمله مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار بر بازار سرمایه، قیمت ارز در بازار آزاد و سامانه نیما و پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی از روند آتی آن به خصوص در سال ۱۳۹۹ است که به دلیل وزن بالای شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه که مبادلات تجاری ارزی دارند و از تغییرات آن متاثر می‌شوند، روند قیمتی آن از اهمیت در خور توجهی در میان سرمایه‌گذاران و مدیران دارایی برخوردار است. 
این در حالی است که بسیاری از نگرانی‌های اهالی بازار در خصوص مواد لایحه بودجه دولت برای سال ۱۳۹۹ نیز رفع شده است و به نظر می‌رسد با ثبات شرایط فعلی بازار سرمایه نگرانی خاصی ندارد و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی بازدهی مناسب‌تری از بازارهای موازی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =