جعبه‌دنده هوشمند

کمپانی هیوندای و کیاموتورز کره‌جنوبی که تاکنون سابقه معرفی طرح‌های انقلابی در کارنامه خود را دارند، به‌تازگی از فناوری جدید تعویض‌دنده اتوماتیک هوشمند با قابلیت پیش‌بینی مسیر و ترافیک رونمایی کرده‌اند.

  به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی هیوندای و کیاموتورز کره‌جنوبی که تاکنون سابقه معرفی طرح‌های انقلابی در کارنامه خود را دارند، به‌تازگی از فناوری جدید تعویض‌دنده اتوماتیک هوشمند با قابلیت پیش‌بینی مسیر و ترافیک رونمایی کرده‌اند.

این سیستم امکان تعویض بهینه‌ترین حالت دنده‌ها را برای خودرو به ارمغان خواهد آورد. هیوندای و کیا با ارائه‌ یک طرح جدید قصد دارند صنعت خودرو را یک گام دیگر پیش ببرند. این دو غول خودروسازی کره هفته‌جاری اعلام کرده‌اند می‌خواهند نخستین سیستم تعویض‌دنده‌ خودکار پیش‌بینی‌کننده‌ جهان را رونمایی کنند. این سیستم که تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) متصل به سیستم تعویض‌دنده نامیده می‌شود، می‌تواند صنعت خودرو به‌ویژه مدل‌های خودران را متحول کند. 
طبق آزمایش‌های این دو خودروساز، تکنولوژی جدید می‌تواند دفعات تعویض دنده در جاده‌های پرپیچ‌وخم را ۴۳درصد و ترمزگیری را ۱۱درصد کاهش دهد که این امر برابر با کاهش خستگی رانندگی و استهلاک سیستم ترمز خواهد بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =