تایر

استفاده عمده‌فروشان تایر از سود درنظرگرفته‌شده برای بخش خرده‌فروشی  و آپاراتی‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را وادار به تعیین فرصت  5روزه برای  اصلاح روند فروش لاستیک در بازار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، استفاده عمده‌فروشان تایر از سود درنظرگرفته‌شده برای بخش خرده‌فروشی  و آپاراتی‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را وادار به تعیین فرصت  5روزه برای  اصلاح روند فروش لاستیک در بازار کرد.
 به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌وحید منایی، عضو هیات‌مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل 8شرکت تولید تایر در ایران بر ضرورت رعایت ضوابط سود عمده و خرده‌فروشی تایر تاکید کرد حداکثر تا پانزدهم اسفند این شرکت‌ها فرصت دارند نسبت‌به اصلاح ضوابط اقدام کنند.  درنامه‌ای که معاون نظارت بر  کالاهای سرمایه‌ای و خدمات این سازمان به مدیران تایرسازی نوشته است به اخباری که از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به دست این سازمان رسید، اشاره و اخذ ودیعه و الزام فروش انواع تایر با قیمت مصرف‌کننده توسط عاملان فروش را غیرقانونی اعلام کرده است. طبق این نامه الزام نماینده‌های برخی کارخانه‌ها برای عرضه کالا به قیمت مصرف‌کننده و استفاده غیرقانونی از ضریب سود خرده‌فروشی باعث بروز مشکلات بسیاری در برخی  استان‌ها شده و موجب نارضایتی در بین خرده‌فروشان تایر و واحدهای صنفی شده است. 
وی البته به آیین‌نامه و ضوابط استفاده از ضرایب عمده‌فروشی‌وخرده‌فروشی کالا که در شهریور ماه سال 1385درکمیسیون هیات‌عالی نظارت به تصویب رسیده، اشاره کرده و آورده است نمایندگی شرکت‌های تولیدی که در مناطق مختلف کشور فعالیت می‌کنند در فروش کالا مشمول ضریب عمده‌فروشی هستند و طبق مجوز یا با تایید مراجع ذی‌ربط مجاز به استفاده از ضریب خرده خواهند بود. برهمین‌اساس سازمان حمایت خواستار اجرای مقررات شده و تاکید کرده است کلیه عاملان و نمایندگی‌های پخش تایر در سراسر کشور باید حداکثر تا 15اسفند نسبت‌به اصلاح شیوه فروش اقدام کنند و بدیهی است با متخلفان براساس قوانین مرتبط برخورد خواهد شد.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» به‌نظر می‌رسد پیش از توقف طرح فروش مستقیم تایر به مصرف‌کننده نهایی که می‌تواند قیمت را در بازار کاهش دهد، ‌سازمان‌های نظارتی سراغ همین خرده‌فروشان بروند و با بررسی فاکتورهای خریدشان به به این سوال مهم پاسخ دهند که آیا نماینده‌های عمده‌فروش کالا را با قیمت مصوب به این افراد فروخته‌اند یا خیر؟ 
سوالی که با پاسخ به آن سرنخ بالا رفتن سرسام‌آور قیمت‌ها به دست خواهد آمد و مشخص خواهد شد چه رابطه‌ای بین خرده‌فروشان و عمده‌فروشان و لابی‌های احتمالی برای  بالا بردن قیمت‌ها در بازار به‌ویژه بازار شب عید وجود دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =