کد خبر: 227811
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

برخی استانها ممنوعیت هایی را برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در نظر گرفته اند.

 به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ برخی استانها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را برای پذیرش مسافران نوروزی اعلام کردند و حتی ممنوعیت هایی را هم برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی در اقامتگاه های دولتی ، هتل ها ، مهمانسراها و مدارس و کمپ ها و ورزشگاهها در نظر گرفته اند.

استاندار اصفهان که مقصد هزاران گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی و جزو استان های با درگیری پرخطر در شیوع کروناست در مصاحبه ای اعلام کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. باتوجه به شیوع کرونا، ستاد تسهیل مسافران نوروزی فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد .

شهردار شیراز هم که استانش یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری در تعطیلات نوروزی است می گوید : با توجه به شیوع ویروس کرونا در نوروز ۹۹ ، پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها ممنوع است.

استاندار مازندران نیز پذیرش مهمان در مراکز دولتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی باید از پذیرش مسافر خودداری کنند.

استان گیلان هم هرچند تاکنون محدودیت خاصی را اعلام نکرده اما با توجه به شیوع گسترده تر کرونا در رشت از هم اکنون محدودیت های زیادی در ورودی شهرها برای مسافران به اجرا گذاشته و ماموران پلیس راه مستقر در ورودی شهرها از مسافران می خواهند به هیچ وجه در استان توقف نکنند. پیش بینی می شود در صورتی که وضع به همین روال ادامه یابد مسئولان استان گیلان هم محدودیت های شدیدتری برای پذیرش مسافران اعمال کنند.

استاندار اردبیل هم تاکید کرد: به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن و حفظ سلامتی مردم، در نوروز امسال همه هتل‌ها ، هتل آپارتمان‌ها ، خانه مسافرها ، مراکز گردشگری و آب‌ درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است .

استاندار خراسان رضوی که در ایام نوروز هر سال پذیرای بیش از 4 میلیون زائر رضوی است اعلام کرد: طی چند روز گذشته شیوع این ویروس در مشهد سرعت گرفته است، بنابراین از مردم تقاضا داریم تا جایی که برایشان مقدور است در منزل بمانند و ضمن رعایت بهداشت پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =