کد خبر: 227813
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که پمپ بنزین‌ها می‌توانند ۸۰۰۰ نفر را به ویروس کرونا آلوده کنند به همین دلیل قرار شد تا تعداد متصدیان جایگاه‌ها افزایش یابد؛ موضوعی که جایگاه داران نسبت به تحقق آن چندان امیدوار نیستند و از نبود مواد ضد عفونی و دستکش یکبار مصرف گله دارند.

 به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا،علی رغم اینکه اعلام شد باید تمامی جایگاه‌ها مجهز به مواد ضد عفونی و دستکش‌های یکبار مصرف باشند، شاهد هستیم که این مساله در همه جایگاه‌ها رعایت نمی‌شود و حتی بسیاری از متصدیان جایگاه‌ها اقدام به سوخت گیری خودرو متقاضی سوخت نمی‌کنند و یا بعضا مشتریان تمایل ندارند که مسوولیت این کار را به این افراد واگذار کنند.

این در حالی است که ویروس کرونا در کمین پمپ بنزین‌ها نشسته و منتظر است تا افراد زیادی را گرفتار خود کند. این مساله مورد توجه وزیر بهداشت نیز قرار گرفته و در آخرین صحبت‌های خود به این موضوع اشاره و اعلام کرد که قرار شده است نظارت بیشتری در این باره اعمال شود، در این خصوص دستورالعمل لازم ابلاغ و تاکید شده که سوختگیری از سوی متصدی انجام شود، اما در بعضی از جایگاه‌ها متصدی به تعداد کافی نبود که بنا شد تعداد این افراد افزایش یابد. همچنین قرار شد تا در جایگاه‌ها دستکش هم قرار بگیرد تا رانندگانی که خودشان سوختگیری می‌کنند حتما از دستکش استفاده کنند. پمپ بنزین‌ها می‌توانند ۸۰۰۰ نفر را آلوده کنند.

اما وضعیت جایگاه‌ها اکنون چگونه است؟ محمد عطاپور، مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی در خصوص آخرین وضعیت جایگاه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا به ایسنا گفت: تا کنون دستورالعملی به جایگاه‌ها در خصوص استخدام متصدیان جدید ابلاغ نشده و باید گفت که انجام این کار در زمان کم غیر قابل اجرا است چراکه افرادی که استخدام می‌شوند می‌بایست آموزش‌ها و دوره‌های لازم را طی کنند.

وی افزود: علاوه بر این لازم است تا این افراد آزمایش‌هایی را انجام دهند که سلامت آن‌ها تایید شود و به نظر نمی‌رسد که بتوان در زمان محدود تعداد متصدیان جایگاه‌ها را افزایش داد، اما لازم است تا تمهیدات لازم برای این مساله انجام شود.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با اشاره به اهمیت این مساله اظهار کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفته تا روند استخدام این افراد با سرعت بیشتری انجام شود که این کار لازمه همکاری دولت است. چراکه اجرای این طرح هزینه بر و زمان بر است

عطاپور با اشاره به نبود امکانات بهداشتی در پمپ وبنزین‌ها گفت: در حال حاضر همه جایگاه‌ها به این امکانات دسترسی ندارند و لازم است که دولت به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش درآمد جایگاه‌ها در پی شیوع ویرووس کرونا و کاهش تردد درون شهری و برون شهری، ادامه داد: قرار شده تا بانک‌ها تسهیلاتی را برای جبران این مساله در اختیار جایگاه‌ها قرار دهند ما منتظر کمک آن‌ها هستیم به علاوه اینکه در شرایط فعلی جایگاه‌ها با تمام قوا مشغول فعالیت هستند تا شرایط کشور به حالت عادی بازگردد.

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با تاکید بر اینکه باید کمک کرد تا جایگاه‌ها به امکانات بهداشتی تجهیز شوند، تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد جایگاه‌ها تجهیز شده اند و لازم است تا در این شرایط به این موضوع توجه بیشتری شود تا تمام جایگاه‌ها به امکانات بهداشتی مجهز شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =