کد خبر: 227883
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
ایپکس AP-0

از جذاب ترین خودروهایی که قرار بود در ژنو معرفی شود؛ سوپراسپرتی کوچک با نام ایپکس AP-0 است که در نهایت طی مراسمی توسط یک استارت آپ انگلیسی در لندن رونمایی شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تقویم جهانی صنعت خودرو، دردسرهای زیادی را برای معرفی محصولات جدید کمپانی های خودروسازی ایجاد کرد. اما به هرترتیب طی روزهای گذشته اخبار مرتبط با این محصولات در فضای مجازی منتشر شده تا شیوع جهانی کرونا مانعی برای جریان اطلاع رسانی و معرفی محصولات جدید خودرویی نباشد.

از جذاب ترین خودروهایی که قرار بود در ژنو معرفی شود؛ سوپراسپرتی کوچک با نام ایپکس AP-0  است که در نهایت طی مراسمی  توسط یک استارت آپ انگلیسی در لندن رونمایی شد.

کارشناسان از ایپکس با عنوان کونیگزگ کوچک نام می برند. Apex Motors در طراحی این خودرو توجه ویژه ای به تجربیات بزرگانی همچون کونیگزگ داشته تا یک محصول کم نقص را در قالب استانداردهای مدنظر خود ارائه دهد.

AP-0 از یک موتور الکتریکی که نیروی خود را به محور عقب انتقال می دهد، استفاده کرده و خروجی آن برابر با 649 اسب بخار است.

این محصول که برای تولید آن از ساختار ماژولار فیبرکربن و سازه فضا کار استفاده شده تنها 1199 کیلوگرم وزن دارد و این یک موفقیت مهندسی در طراحی سوپراسپرتی پرقدرت است که می تواند رقبا را وارد یک چالش جدی کند.

در این محصول از باتری قدرتمند لیتیوم-یون استفاده شده که در تمامی کف ماشین جانمایی شده است. این باتری وزنی معادل 550 کیلوگرم از وزن کل خودرو را به خود اختصاص داده است.

کمپانی سازنده اشاره می کند که AP-0 طی 2.3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. گشتاور این هیولای کوچک نیز برابر با 427 پوندفوت محاسبه شده است.

سیستم تعلیق فعال امکان تغییر و تنظیم ارتفاع خودرو به شکل اتوماتیک در حالت های مختلف رانندگی را فراهم کرده است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید؛ ایپکس در زمینه طراحی عملکرد کاملا موفقی دارد و قوانین ائروداینامیک را به شکل هنرمندانه در این طراحی تزریق کرده است. این محصول در ایجاد نیروی داون فورس(رو به پایین) چنان حرفه ای عمل می کند که عملا نیازی به اسپویلر در قسمت انتهای خودرو نبوده است!

این خودرو 4379 میلیمتر در طول توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2649 میلیمتر است.

در بخش کابین؛ البته همانطور که انتظار داریم با یک محیط آینده نگر که بیشتر به سفینه های فضایی شباهت دارد، روبرو می شویم. طراحی جذاب جزئیات کابین حقیقتا تحسین برانگیز است. فرمان مربعی و نمایشگر های دیجیتال مقابل آن همراه با سیستم سنجش فواصل از راه دور لیزری، سطح 3 فناوری خودران، واقعیت افزوده و ... از ویژگی های چشمگیر این محیط است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی ایپکس؛ AP-0 برای ارائه در سال 2022 میلادی برچسب قیمت 195 هزار دلاری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ادی محمدی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    خوش بحالشون، ما هنوز پراید رو نتونستیم یه قیمت و خدمات پس از فروش مطمئن تدارک ببینیم ، یه زمانی یه افغانی بهم گفت این دنیا آخرش مال ماست ، من با تعجب گفتم چطور ؟ گفت : *همه دنیا پیشرفت میکنند و می میروند کرات دیگه و فقط ما می مانیم و همچنان در گیر خودمان * ولی الان به جرات میگم فقط ایران و ایرانی رو زمین می مونه و بس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =