پیرلی

اندی گرین، مدیرفنی تیم ریسینگ‌پونیت اعلام کرد طی فصل آتی مسابقات فرمولاوان تایرهای جدید پیرلی چالش‌های زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، اندی گرین، مدیرفنی تیم ریسینگ‌پونیت اعلام کرد طی فصل آتی مسابقات فرمولاوان تایرهای جدید پیرلی چالش‌های زیادی برای آنها ایجاد خواهد کرد. این درحالی است که تامین‌کننده رسمی تایرهای فرمولاوان در ابتدا قصد داشت مشخصات جدیدی برای تایرهای خود در فصل ۲۰۲۰ درنظر بگیرد، اما این برنامه با درخواست تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات لغو شد. 
درواقع پس از انجام آزمایش‌های میان فصلی تیم‌ها اجماع پیدا کردند که از مشخصات سابق برای تایرها استفاده کنند. بنابراین پیرلی مجبور شد تایرهایی مشابه سال قبل تامین کند، اما در سال جاری تیم‌ها مجبور هستند باد تایرها را برای جبران نیروی آیرودینامیکی روبه‌پایین یا داون‌فورس افزایش دهند. اما افزایش باد تایر تاثیراتی بر فشار سیستم تعلیق اعمال خواهد کرد و ممکن است زمان گرم شدن تایرها را افزایش دهد. گرین درباره این‌باره  به وب‌سایت موتوراسپرت گفت: «من فکر می‌کنم امسال تایرها چالش‌های بیشتری ایجاد کنند.  با افزایش وزن خودروها، لازم بود تغییراتی در لاستیک رخ دهد اما درنهایت تصمیم گرفتیم با تایرهای قدیمی این فصل را پیش ببریم، به همین خاطر عملکرد مطلوب با استفاده از این لاستیک‌ها بسیار سخت‌تر خواهد شد. 
پس از تایید استفاده مجدد این تایرها من اخطار داده بودم اما مشکل اصلی اینجاست دستورالعملی برای مقابله با چالش‌های جدید با تایرها صادر نشد. به همین ‌دلیل فکر می‌کنم تایرها؛ چالش اصلی این فصل باشند حداقل برای ما. باتوجه به پیشرفت خودروها در این فصل، لازم بود از آمیزه (کامپاند) و ساختار جدیدی استفاده شود بنابراین رفع مشکلات تایرها به بخش فنی تیم‌ها سپرده شده و تایرساز مسئولیت را از خود سلب کرده است.» البته گرین تنها فردی نیست که درباره تایرهای جدید نگران است. پیش از او لوئیس همیلتون، راننده اصلی تیم مرسدس نیز در آزمایش‌های پیش‌از فصل در پیست بارسلون با دیدن تایرها بادکرده متعجب شده بود و لقب «تایرهای عضلانی یا pumped up» را به آنها داد. 
اما نگرانی‌های گرین به روزهای مسابقه و نحوه تعامل راننده‌ها با چالش تایرهای جدید معطوف است. به همین خاطر او در پایان گفت:«در مسیرهای صاف و تست‌های پیش از فصل این موضوع مشخص نمی‌شود، اما در مسافت‌های طولانی و تغییرات ارتفاع، این تایرها به چالشی بسیار بزرگ تبدیل خواهند شد.»  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =