کروز

در سال گذشته کروز توانست به خودکفایی بسیاری از قطعات مانند کنترل بدنه نسل جدید تعدادی از خودروهای داخلی، مدل های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید، طراحی و ساخت اجزاء مکانیکی پلتفرم های برقی کروز و ... دست یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرکت صنایع تولیدی کروز با سه دهه فعالیت در زمینه تولید قطعات خودرو، در واحد تحقیق و توسعه خود اقدام به طراحی و بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو کرده است. تحقیق و توسعه در این شرکت از دو واحد الکترونیک و مکانیک تشکیل شده که بالغ بر ۲۵۰ نفر در زمینه پیشبرد داخلی سازی قطعات خودرو فعالیت دارند.

کروز به منظور در اختیار گرفتن بازارهای هدف که به دنبال کاهش قیمت تمام شده، کیفیت بالا و تنوع محصول است، از بدو تاسیس همواره توجه ویژه ای به امر تحقیق و توسعه داشته است. این واحد در کروز از سال ۱۳۸۹ در دو بخش الکترونیک و مکانیک شروع به فعالیت کرد و تا امروز توانسته بسیاری از قطعات خودرو را بومی سازی کند.

کروز در سال گذشته برای ارتقاء دانش فنی، کاهش هزینه‌های تولید، ‌افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی مواد، طراحی محصول و تغییرات مهندسی خود پروژه هایی به صورت موازی با دانشگاه های امیرکبیر، تهران و شریف پیش برده است و حدود ۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه ها در واحد تحقیق و توسعه مستقر هستند که در آینده با گذراندن واحدهای آموزشی می توانند جذب این واحد شوند. البته همانند کلیه پروژه های تحقیقاتی، نتیجه تحقیق و توسعه در این صنعت نیز در کوتاه مدت مشخص نمی شود و ممکن است ماه ها و یا بیش از یکسال زمان لازم باشد تا حاصل کار نمایان شود. کروز با درک این موضوع آینده نگری را اساس کار خود قرار داده که امروزه نتایج سال ها تلاش و فعالیت در این زمینه دیده می شود.

در سال گذشته کروز توانست با همت مهندسان خود و ارتباط با دانشگاه های مذکور به خودکفایی بسیاری از قطعات مانند کنترل بدنه نسل جدید تعدادی از خودروهای داخلی، مدل های متفاوت سوئیچ، ECU نسل جدید که دارای قابلیت های منحصر به فرد است، طراحی و ساخت اجزاء مکانیکی پلتفرم های برقی کروز و بهینه سازی آن شامل مجموعه جعبه الکترونیکی کنترل بدنه، متعلقات مکانیکی جعبه الکترونیک ECU، فیوزباکس ها و ... دست یابد. همچنین در این بنگاه اقصادی جهت پیشبرد روند بومی سازی قطعات، کمیته ای تخصصی با هدف بررسی نیازمندی ها و انتخاب پروژه ها و قطعات با اولویت بالا تشکیل شد که عوامل متفاوتی مانند مقرون به صرفه بودن، مواد و تجهیزات مورد نیاز و ... را امکان سنجی و بر این اساس زمینه طراحی و تولید قطعات مورد نظر فراهم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =