تیوب لیفتراکی

شرکت لاستیک خوزستان به‌عنوان تنها کارخانه تخصصی تولید تیوب در کشور ‌سال جدید را با تولید دو سایز تیوب لیفتراکی که تا امروز برای تامین آن نیاز به واردات بود، آغاز کرد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،شرکت لاستیک خوزستان به‌عنوان تنها کارخانه تخصصی تولید تیوب در کشور ‌سال جدید را با تولید دو سایز تیوب لیفتراکی که تا امروز برای تامین آن نیاز به واردات بود، آغاز کرد. اوایل سال98 خبر خصوصی‌سازی شرکت لاستیک خوزستان در فضای رسانه‌ای و صنعت تایر کشور مطرح شد. 
مجموعه‌ای که پیش از این زیر نظر بنیاد مستضعفان اداره می‌شد، سرانجام پس از واگذاری  به بخش خصوصی در اواخر سال گذشته  تحولات بزرگی را به خود دیده است. خودکفایی کشور در تولید دو سایز تیوب لیفتراکی پرمصرف در سایزهای 10-650 و 15-815 ازجمله دستاوردهای این شرکت تیوب‌سازی در سال  جهش تولید است وبه‌این‌ترتیب در نخستین گام کشور را از  واردات دو سایز تیوب پرمصرف لیفتراکی بی‌نیاز کرد. مهدی ابوالقاسمی، مدیرکارخانه لاستیک خوزستان 
در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» علاوه‌بر اعلام خبر تولید این دوسایز تیوب لیفتراکی به دست متخصصان داخلی گفت: «تیوب لیفتراکی با سایز 15-815 سیزده‌سال قبل در کارخانه کیان‌تایر تولید می شد اما متاسفانه با خروج این سایز از خط‌تولید لاستیک البرز، ‌مصرف‌کنندگان مجبور بودند نیاز خود را با قیمتی به مراتب بالاتر  از طریق تیوب‌های وارداتی و البته باکیفیت پایین‌تر تامین کنند. 
وی بیان کرد: «تیوب سایز 10-650 برای نخستین‌بار در ایران تولید شده است و لاستیک خوزستان این آمادگی را دارد تا نیاز لیفتراک‌های کشور به این سایز تیوب را برطرف و آن را تامین کند.» 
ابوالقاسمی از برنامه این شرکت برای طراحی،‌ تولید و عرضه ماهانه یک سایز جدید تیوب در گروه محصولات مختلف ازجمله خودروهای سبک، ‌وانتی، ‌سنگین، ‌باری، ‌صنعتی، ‌کشاورزی و دوچرخه و موتوری خبر داد و اظهار کرد: «متاسفانه بخش تولید تیوب‌های موتورسیکلت و اسکوتر (فرغونی) این شرکت از سال 96به بعد تعطیل شده بود که با تلاش تیم مدیریتی جدید بادیگر وارد فاز تولید شده است.» 
مدیر کارخانه لاستیک خوزستان با تاکید بر اینکه هم‌اکنون حدود 50درصد از سهم بازار تیوب کشور در اختیار تولیدکنندگان داخلی  است، گفت: «در بحث تولید تیوب در کشور، ‌بیش‌از 70درصد از سهم بازار تیوب های سنگین و خودرویی دراختیار لاستیک خوزستان بوده که متاسفانه به‌دلیل واردات بی رویه تیوب به کشور آسیب جدی به این مجموعه تولیدی و کارخانه های مشابه در صنعت تایر وارد شده است.»  
وی بیان کرد: «به‌دلیل توقف دوساله فعالیت بخش موتورسیکلت، امروز تنها 25درصد  بازار تیوب‌های تولید داخل موتورسیکلت را در اختیار داریم. 
این درحالی  است که با وجود توان بالای تولید تیوب در داخل و در این مجموعه و همچنین دیگر کارخانه‌های تایرسازی،‌ همچنان 30درصد از سهم بازار از طریق واردات تامین می‌شود که خود لطمات بسیاری را به تولید این محصول وارد کرده است.» 
ابوالقاسمی ظرفیت سالانه تولید در لاستیک خوزستان را 6هزارتن اعلام کرد. درحال‌حاضر در دو شیفت کاری روزانه 10تن تیوب دراین کارخانه تولید و به بازار عرضه می‌شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =