SWM G01

باتوجه به مشکلات بین‌المللی به‌واسطه تحریم‌های همه‌جانبه، امکان برقراری ارتباط با بسیاری از برندها وجود ندارد. اما می‌توان  امیدوار بود  امسال نیز شاهد ورود چینی‌های جدید به بازار باشیم. در ادامه به بررسی برخی گزینه‌های محتمل ورود به بازار خواهیم پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو​»،در این روزها که کرونا اقتصاد جهانی را به کام مرگ کشانده است، بسیاری از صنایع تولیدی کشور نیز با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند و برای بقا در تلاش هستند. صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خودروسازان برای حفظ وضعیت خود، در تلاشند با محصولات جدید  نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کنند. اما باتوجه به مشکلات بین‌المللی به‌واسطه تحریم‌های همه‌جانبه، امکان برقراری ارتباط با بسیاری از برندها وجود ندارد. اما می‌توان  امیدوار بود  امسال نیز شاهد ورود چینی‌های جدید به بازار باشیم. در ادامه به بررسی برخی گزینه‌های محتمل ورود به بازار خواهیم پرداخت.

 «ام‌وی‌ام ایکس 55»؛ کراس‌اووری هوشمند
یکی از گزینه‌هایی که به‌تازگی وارد بازار شده، ام‌وی‌ام ایکس 55 است که اواسط زمستان 98 توسط شرکت مدیران‌خودرو به بازار معرفی شد. این خودرو نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017 معرفی شد و به‌دلیل داشتن امکانات رفاهی مناسب و پیشرانه‌های متنوع، توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. ایکس 55 توسط شرکت‌ مدیران‌خودرو، با موتور 1.5لیتری توربو با قدرت 147اسب‌بخار و 210نیوتون‌متر گشتاور عرضه می‌شود. پیشرانه آن به جعبه‌دنده 6سرعته دوکلاچه گتراک متصل شده است که توانایی حرکتی آن را دوچندان خواهد کرد.  همچنین مجهز به آپشن‌های مهم ایمنی و رفاهی متعددی مانند دوربین360، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای خواهد بود. ازدیگر امکانات این محصول هوشمند می‌توان به نمایشگر 9اینچی تمام‌لمسی، سیستم‌های پایداری HHC، TCS و ESP، ترمز پارک‌برقی، اتوهلد، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، صندلی راننده برقی، کروزکنترل، سنسور باد و دمای لاستیک، استارت‌دکمه‌ای، ساعت هوشمند متصل به خودرو، سانروف، سنسور پارک، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور و تهویه الکتریکی دستی اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های جذاب ایکس 55، ساعت مچی هوشمند کنترل خودرو است که رقابت با خودروهای وارداتی را داغ‌تر می‌کند. 

 «جک S7»؛ کراس‌اوور جذاب
جک S7 بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز چینی است که برای اولین‌بار در آوریل 2017 در نمایشگاه خودرو شانگهای به بازار جهانی معرفی شد. شرکت کرمان‌موتور نیز   فرآیند همولوگینشن و تست‌های پیش‌از تولید این خودرو را آغاز کرده بود اما به‌دلایل متعددی تولید و عرضه این خودرو در سال 98 میسر نشد. اما باتوجه به تبلیغات انجام‌شده توسط این شرکت، احتمال می‌رود جک S7 یکی از گزینه‌های عرضه توسط این شرکت در سال 99 باشد. کمپانی جک برای این محصول خود دو نوع پیشرانه درنظر گرفته است که پیشرانه اول شامل یک موتور 1.5‌لیتری GDI مجهز به سیستم توربوشارژر است و توانایی تولید نیرویی معادل 174اسب‌بخار و 251نیوتون‌متر گشتاور را دارد و پیشرانه دوم آن یک‌موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژر با توان تولید 190اسب‌بخار و 280نیوتون‌متر گشتاور است. انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه‌دنده 6سرعته دستی یا 6سرعته‌اتوماتیک دو کلاچه صورت می‌گیرد. حال باید دید کرمان‌موتور کدام پیشرانه را برای این کراس‌اوور درنظر خواهد گرفت.

 کراس‌اووری «SWM G01»
شرکت سیف‌خودرو که از اواخر سال 95 باردیگر فعالیت خود را در قالب شریک تجاری بیسو آغاز کرد، پس از تجربه در زمینه تولید و عرضه محصولات بیسو، این‌بار سراغ برند دیگر چینی رفته و قصد دارد با تولید و مونتاژ محصولات SWM، علاوه‌بر پاسخ‌دهی به تعهدات معوق، بخشی از بازار کراس‌اوورهای سایزمتوسط را نیز به خود اختصاص دهد. SWM برندی اصالتا ایتالیایی است که سال‌های دور در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت می‌کرد اما چندسالی است با سرمایه‌گذاری چینی‌ها بار دیگر احیا شده و پا به بازار کراس‌اوورها گذاشته است. سیف‌خودرو چند ماهی است با به نمایش درآوردن نمونه‌های آزمایشی SWM G01، نوید عرضه این محصول را با دو تیپ به بازار داده است و احتمال دارد  سال 99 شاهد عرضه این محصول به بازار  باشیم.  قیمت نسخه G01 معمولی حدود 380میلیون‌تومان بوده و قیمت نسخه اسپرت G01 F تاکنون مشخص نشده است. 
پیشرانه SWM G01 از نوع چهارسیلندر 1.5لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ است که حداکثر 156اسب‌بخار و 230‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

 «فردا SX6»؛ محصولی جدید اما ناشناخته
شرکت خودروسازی فردا مدتی است فعالیت خود را در زمینه تولید و مونتاژ محصولی چینی با برند ایرانی «فرداموتورز» به‌صورت چراغ خاموش آغاز و اواخر بهمن‌ماه 98 به‌صورت‌آنلاین اقدام به معرفی نخستین محصول خود به نام SX6 کرد. هرچند رونمایی آنلاین از یک محصول امری رایج در صنعت خودرو جهان به‌شمار می‌رود اما در ایران این موضوع کمی دور از انتظار است. به‌همین‌خاطر پس از گذشت حدودا سه‌ماه، کمتر کسی (حتی رسانه‌های تخصصی خودرویی) اطلاعات دقیق از این خودرو در اختیار دارند. البته این شرکت تاکنون طبق وعده خود عمل نکرده وهمه  خودروهای ثبت‌نامی را به مشتریان تحویل نداده است.
SX6 یکی از نمونه‌های تولیدی توسط گروه DFM چین است که در بازارهای گوناگون با نشان تجاری DFM و FX Auto عرضه می‌شود.  براساس کاتالوگ منتشرشده در وب‌سایت خودروسازی فردا، این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با کد فنی 4A91T در خط تولید سمنان تولید و مونتاژ خواهد شد. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 147اسب‌بخار و 200نیوتون‌متر گشتاور تولید کند که از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک 5سرعته CVT به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. با توجه به توان خروجی پیشرانه، ابعاد بدنه و وزن 1425 کیلوگرمی آن نمی‌توان انتظار خودرویی پرشتاب را داشت؛ اما مصرف سوخت ترکیبی 7.5لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 5 این موتور، نشان از سازگاری آن با شرایط آب‌وهوایی کشور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =