فوکس آلمان

بزرگ‌ترین تولیدکننده روانکار در بخش خصوصی که حساسیت ویژه‌ای نیز در تولید محصولات خود دارد، ‌از ایران نیز غافل نشده و درحال‌حاضر شعبه‌ای از فوکس آلمان را در ایران به‌صورت فعال دارد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، گروه فوکس آلمان پیش‌بینی می‌کند فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۰ تا ۴ درصد افزایش پیدا کند. این روند براساس رشد ارگانیک حجم فروش و همچنین فروش به‌مجموعه‌های جدید خواهد بود. البته مورد دوم بیشتر به‌خاطر تصاحب شرکت آمریکایی «Nye» است که به‌تولید روانکارهای سنتزی با عملکرد بالا مشغول است و تا پایان ژانویه سال ۲۰۲۰ قرارداد خرید کل سهام آن اجرایی خواهد شد. همچنین فوکس پیش‌بینی کرده سودآوری آن‌ها نیز با کسر مالیات و سرمایه درگردش تا ۴ درصد رشد خواهد داشت.  البته نخستین آمار مالی این شرکت در روز ۴ مارس منتشر شد که تاثیری از ویروس کرونا در تجارت آن‌ها درنظر گرفته نشده بود. با این وجود آن‌ها مدعی‌ هستند که تا پایان سال جاری می‌توانند شرایط را به‌نفع خود به‌پایان برسانند.  بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی تولیدکننده انواع روانکارها در دنیا مدعی است که اگر کاهشی در میزان فروش و درآمد آن‌ها به‌وجود بیاید، این روند به‌صورت موقت و گذرا خواهد بود. 

  آمار سال ۲۰۱۹ فوکس
گروه فوکس درسال ۲۰۱۹ درآمدی به‌میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌یورو (معادل ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) داشته است. البته این میزان ۳۲۱ میلیون‌یورو (۳۶۴ میلیون‌دلار) کمتر از آمار فروش ۲۰۱۸ بوده که باعث شد طی این سال فوکس افت ۱۶ درصدی داشته باشد. دلیل اصلی کاهش درآمدهای فوکس در سال ۲۰۱۹ را می‌توان دربرنامه‌ریزی‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در این شرکت انجام شد و همچنین هزینه‌هایی که برای ارتقای زیرساخت این مجموعه درنظر گرفته شد دانست. البته شرایط نامساعد اقتصادی نیز بر این روند بی‌تاثیر نبوده است.

  سرمایه‌گذاری‌های فوکس در ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت
این شرکت درسال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را درسایت‌های تولیدی و زیرساخت فناوری اطلاعات به‌عنوان بخشی از استراتژی رشد این شرکت انجام داد. همچنین بخش تحقیق و توسعه این شرکت نیز تقویت شد؛ اما برای سال جدید، فوکس آلمان قصد دارد «مدیریت دقیق‌تری روی هزینه‌ها داشته باشد و استخدام افراد جدید را در میزانی حداقلی انجام دهد.» هدف این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های جدید، برنامه‌هایی است که برای افزایش توانمندی خود در نیازمندی‌های پیچیده آینده به‌آن نیاز دارد. «این موضوع باعث می‌شود سودآوری شرکت در بلندمدت تضمین شده و قدرت مالی گروه نیز افزایش یابد. این روند در ادامه منجر به‌افزایش درآمدهای شرکت خواهد شد؛ حتی اگر تضعیف شدن اقتصاد در جهان ادامه‌دار باشد.»

  کشورهایی که فوکس در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد
فوکس اعلام کرده قصد دارد ۱۲۰ میلیون‌یورو (معادل ۱۳۶ میلیون‌دلار) را درکشورهایی همچون ایالات‌متحده، چین، آفریقای‌جنوبی، روسیه، سوئد و البته میهن خود، آلمان به‌صورت ویژه تزریق کند. سرمایه درگردش خالص این شرکت برای افزایش حجم معاملات افزایش پیدا خواهد کرد و متناسب با رشد درهر منطقه نیروی جدید استخدام خواهند کرد. برای سال مالی ۲۰۲۰ فوکس پیش‌بینی کرده جریان مالی حدود ۱۳۰ میلیون‌یورویی (معادل ۱۴۷ میلیون‌دلار) داشته باشد. البته درادامه فوکس اعلام کرد ممکن است تحت‌تاثیر ویروس کرونا جریان مالی این مجموعه نسبت به‌رقم اعلام‌شده به‌نحو کنترل‌شده‌ای کاهش یابد. 
برنامه سرمایه‌گذاری‌هایی فوکس درسال ۲۰۱۹ آغاز نشده بود و آن‌ها از سال ۲۰۱۶ آغاز به‌سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ها و حوزه‌های جدید کرده بودند؛ تا جایی که طی این چهارسال طبق برنامه‌ریزی قبلی ارزش املاک، کارخانه‌ها و تجهیزات این شرکت به‌میزان ۱۵۴ میلیون‌یورو (معادل ۱۷۴ میلیون‌دلار) در سال ۲۰۱۹ رسید. 
محور اصلی سرمایه‌گذاری‌ها طی سال‌های اخیر معطوف به‌منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) بوده است که با خرج ۶۰ درصد از بودجه این برنامه، نوسازی و گسترش فعالیت‌ها انجام شده است. در این میان سوئد کشوری است که بیشترین سرمایه را دریافت کرده است. در کایزرسلاترن فوکس اقدام به‌ساخت یک انبار با حجم و سرعت انتقال بالا کرده و با ساخت دفتر و فضاهای کاری جدید و مدرن آن‌ها قصد دارند این کشور را به یکی از اصلی‌ترین مراکز تولید گریس‌های تخصصی فوکس تبدیل کنند. در شهر مانهایم آلمان نیز روند بهینه‌سازی فرآیندهای تولید با استفاده از روش‌های مختلف و مدرن‌سازی تانکرها گسترش پیدا کرد. انگلیس به‌ساخت انبار مواداولیه جدید خود ادامه داد و در روسیه فوکس درگیر ساخت کارخانه جدیدی است. 

  سرمایه‌گذاری‌های آسیایی فوکس
این شرکت برای منطقه آسیا و اقیانوسیه ۳۱ میلیون‌یورو (معادل ۳۵ میلیون‌دلار) هزینه کرده است. فوکس یکی از مدرن‌ترین کارخانه‌های خود را با انبارها و روند تولید خودکار در ووجیانگ چین افتتاح کرد و این مجموعه جایگزین سایت شانگهای شد که تقریبا توان تولیدی آن نیمی از سایت جدید بود. البته بخشی از سرمایه‌های فوکس در سال ۲۰۱۹ هزینه تجهیز آزمایشگاه مدیریت، تحقیقات و توسعه شانگهای شد. در آمریکای‌شمالی و جنوبی آن‌ها مجموعا ۲۲ میلیون‌یورو (معادل ۲۵ میلیون‌دلار) هزینه کردند. در ایالات‌متحده سایت هاروی برای تامین نیاز روغن‌های فلزکاری مدرن تجهیز شد و همچنین آن‌ها برای اضافه کردن دفاتر جدید در کانزاس هم خرج کردند. باتوجه به‌احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا این شرکت تصمیم گرفته مجمع عمومی سالانه خود را در نیمه دوم ژوئن برگزار کند.

  تولید محصولات فوکس در شعبه ایران
بزرگ‌ترین تولیدکننده روانکار در بخش خصوصی که حساسیت ویژه‌ای نیز در تولید محصولات خود دارد، ‌از ایران نیز غافل نشده و درحال‌حاضر شعبه‌ای از فوکس آلمان را در ایران به‌صورت فعال دارد. شعبه ایرانی فوکس که کاملا مطابق با استانداردهای این شرکت آلمانی فعالیت می‌کند، درحال ساخت یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای روغن‌سازی در کشور و منطقه است که از آن نیز می‌توان به‌عنوان دستاوردهای این شرکت برای جامعه ایران نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =