تایر

اتحادیه تولیدکنندگان لاستیک و لاستیک اروپا «ETRMA» گزارش داد تقاضا برای لاستیک در اروپا تقریبا در سه گروه محصولات در سه ماه نخست سال 2020 با افت دورقمی حجم فروش مواجه خواهد شد و این امر نشان‌دهنده تاثیر شیوع کویید-۱۹ بر صنعت تایر است. 

 به گزارش «اخبار خودرو​»،اتحادیه تولیدکنندگان لاستیک و لاستیک اروپا «ETRMA» گزارش داد تقاضا برای لاستیک در اروپا تقریبا در سه گروه محصولات در سه ماه نخست سال 2020 با افت دورقمی حجم فروش مواجه خواهد شد و این امر نشان‌دهنده تاثیر شیوع کویید-۱۹ بر صنعت تایر است. 
در جدیدترین تحلیلی که این اتحادیه منتشر کرده، آمده است: «‌اعضای اروپایی باید توان تحمل خود را در مقابل فشارهای بازار افزایش دهند. در بزرگ‌ترین بخش بازار لاستیک اروپا که شامل تایرهای جایگزین سواری و کامیونت می‌شود، با افت ۱۲.۸درصدی در سه‌ماه نخست ۲۰۲۰ مواجه بوده‌ایم که برابر با حجم ۴۸ میلیون حلقه‌ای است.»  براساس آمار ETRMA فقط در ماه مارس افت ۲۶.۴درصدی فروش رخ داده است. 
بازار تایرهای کامیونی و اتوبوسی اروپا زیان کمتری دیده و شدت افت آن فقط ۵.۶ درصد بوده تا کل حجم فروش برابر با ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار حلقه باشد. اما در ماه مارس همین لاستیک‌ها با ریزش ۱۵درصدی روبه‌رو شدند. علاوه‌بر این تحویل لاستیک‌های کشاورزی نیز طی سه‌ماه اخیر کاهش ۱۲.۸درصدی داشته تا رقم ۳۱۲ هزار حلقه برای این بخش ثبت شود.  تقاضا برای لاستیک وسایل نقلیه دوچرخ هم با افت ۲۱درصدی، رکورد ۳‌میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه‌ای را ثبت کرده است. از ۷ آوریل گروه‌های تجاری تخمین زدند که ۸۹درصد از ظرفیت تولید بسته شده، ۸۴درصد نیروی کار فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و ۱۰درصد از تیم‌های تحقیق‌و‌توسعه امکان ادامه فعالیت خود را ازدست دادند. فضیلت سینارپ (Fazilet Cinaralp) دبیرکل این اتحادیه گفت: «تعلیق فعالیت‌های عملیاتی و کاهش شدید تقاضا در بلند‌مدت تاثیر چشمگیری بر عملکرد صنعت ما خواهد گذاشت. 
در‌واقع این بزرگ‌ترین چالشی است که صنعت ما تاکنون با آن مواجه شده، ما مشتاقانه منتظر ادامه گفت‌وگوها با تصمیم‌گیران درمورد چگونگی شروع مجدد فعالیت‌ واحدهای صنعتی هستیم. صنعت تایر اروپا برای ارائه هرگونه کمک آماده است. تعدادی از اعضای ETRMA در حال تولید ماسک‌های جراحی و دستگاه‌های تنفسی برای کشورهای عضو هستند و همچنان در همه بخش‌ها تلاش می‌کنند تا نقش فعالی در نبرد جهانی با بیماری کرونا داشته باشند.» 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشکان مهری پور IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    خبرهای بین المللتون واقعا خوب و عالی خسته نباشید به تمامی اعضای دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =