آمیکو

آمیکو ازجمله خودروسازانی است که سال گذشته در اکثر فرصت‌های نمایشگاهی حضور داشت و به معرفی محصولات خود در شرایط سخت پرداخت و از این طریق توانست سهمی در بازار استان‌های مختلف داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، سال گذشته به‌واسطه آن‌چه نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران بود، خودروسازان داخلی سالی بس سخت و طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشتند و با مشکلاتی در بخش تولید و عرضه مواجه شدند. البته باید این فشار را در میان تجاری‌سازان بیشتر دانست، چراکه تولیدکنندگان این بخش هنوز نتوانسته‌ بودند تاثیر تحریم‌های دوره پیشین را از صنایع خود بردارند که با دور جدیدی از این وضعیت مواجه شدند. تا آن‌جا که اکثر آن‌ها حتی در زمینه حضور نمایشگاهی نیز با مشکلات بسیاری دست به گریبان بودند و نقش خود را در این رویدادها به حداقل رساندند. با این‌حال اما بودند خودروسازانی که در این بحران هم در کنار تولید، تمرکز خود را به حضور در استان‌های مختلف معطوف کردند تا تهدید تحریم‌ها را برای خود به فرصت تبدیل کنند. آمیکو ازجمله خودروسازانی است که سال گذشته در اکثر فرصت‌های نمایشگاهی حضور داشت و به معرفی محصولات خود در شرایط سخت پرداخت و از این طریق توانست سهمی در بازار استان‌های مختلف داشته باشد.

بهینه‌سازی زنجیره خدمات پس از فروش

رویداد پایانی خودروسازی آمیکو در سال 98، برگزاری فستیوالی در ارومیه بود که به مدت 2 هفته برگزار شد. فستیوال آمیکو از 10 تا 23 اسفندماه در نمایندگی 1303 (رضایی) اجرا شد که در آن کشنده‌های 2640 فعال در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل، امکان تعویض رایگان فیلتر هواکش  را داشتند.  زمان اجرای این فستیوال گرچه هم‌زمان با اوج همه‌گیری بیماری کرونا بود، اما آمیکو موفق شد برنامه خود را با اتخاذ تدابیر لازم عملی کند و این خدمات را به‌صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهد. این خودروسازی اعلام کرده است در سال جاری نیز فستیوال‌های دیگری را با مضامین مختلف برگزار خواهد کرد تا شاهد ادامه بهینه‌سازی زنجیره خدمات پس از فروش بهینه‌ در کشور باشیم. 
حرکت روبه‌جلوی آمیکو با راه‌اندازی نمایندگی‌ها

از دیگر اقداماتی که آمیکو در سال 98 و به‌منظور توسعه فعالیت‌های خود انجام داد، می‌توان به گسترش مراکز خدمات این شرکت‌ اشاره کرد. در شرایطی که بسیاری از خودروسازان دست از توسعه فعالیت خود برداشته‌اند، آمیکو با راه‌اندازی نمایندگی خود در شهر گرگان، هم‌زمان با برگزاری یکی دیگر از دوره‌های باشگاه‌ مشتریان، نشان داد دست از گسترش فعالیت خود در استان‌های مختلف حتی در دوران تحریم‌ها برنمی‌دارد.
تحریم‌ها مانعی برای خودروسازی آمیکو نیست
در بخش حضور نمایشگاهی نیز آمیکو سال 98 را با موفقیت به سر رساند. حضور مستمر و همیشگی این خودروساز در نمایشگاه‌های خودرویی گرچه سال‌های پیش نیز دیده می‌شد، اما این حضور در نمایشگاه‌های استان‌های مختلف در سال 98 از آن جهت مهم به نظر می‌رسد که حتی تحریم‌ها نیز نتوانست مانع از فعالیت این خودروساز بخش خصوص شود. 
آمیکو سال 98 با شرکت در نمایشگاه‌های بندرعباس، ارومیه و کرمانشاه از معدود خودروسازان حاضر در این رویدادها بود. البته نباید از این موضوع غافل شد که نمایشگاه بندرعباس نخستین تجربه آمیکو برای حضور در نمایشگاهی غیرخودرویی بود و با هدف معرفی محصولات این خودروسازی به ناوگان شرکت‌های دریایی انجام شد. 
گسترش فعالیت‌های اجتماعی در سال 98
آمیکو در کنار حضور در نمایشگاه‌های مختلف و معرفی محصولات خود در سایر استان‌ها، سال 98 در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود توانست به مردم شهرهای گرفتار در برف، سیل و زلزله کمک کرده و نقش مهمی را در این  شرایط بازی کند. 
همچنین با وجود تمام سختی‌های تولید، این خودروسازی از آموزش کارکنان خود غافل نشد و به ادامه دوره‌های آموزشی خود پرداخت. این دوره‌ها که تا امروز به دهمین دوره رسیده است، در سال 98 شامل دوره‌های ویژه فنی و مدیریتی، آخرین ویرایش الزامات سیستم‌های مدیریت کیفیت ISO9001، ISO10002 و ISO10004 و دوره موتور محصولات 2640 و 2840 بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =